Pivovary zkoušejí nabízet pivní mixy
Mírně klesající tuzemská spotřeba nutí pivovary hledat jiná odbytiště. Prostor vidí hlavně u mládeže, která často pije lihoviny mixované s nealko nápoji. Proto nkteré domácí pivovary začaly vyrábět pivní limonády či míchané pivní nápoje. Plzeňský Prazdroj jako lídr českého trhu přišel s "pivem-nepivem" Frisco. Do něho se ke sladu místo chmele přidávají přírodní aromata. Podobně jako v Královském pivovaru Krušovice, vyrábějícím citronovo-pivní mix Radler, jde ale stále jen o doplňkový sortiment. Jeho podíl na celkové spotřebě je nízký. Odhaduje se, že ročně se v Česku vyrobí mírně nad tisíc hektolitrů pivních mixů z více než 18 miliónů hektolitrů celkového výstavu. Drtivá většina domácích pivovarů je proto nevyrábí. Podobné novinky se u nás jen velmi těžko prosazují. Před několika lety zkoušela s "mixovaným" pivem prorazit skupina Drinks Union, ale po pár měsících pivo s fernetovou a citronovou příchutí stáhla. Neprodávalo se. Trh na to nebyl připraven. Inspiraci hledají české pivovary v Německu, kde v prvním čtvrtletí prodej piva klesl o 3,5 procenta, zatímco zájem o mixy vzrostl téměř o pět procent. Tam táhne růst mladá generace a sportovci. (zdroj: Hospodářské noviny)
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |
Vyhledávání