Pivovary plní do plechovek jen 2 % výstavu
Češi pijí plechovkové pivo nejčastěji na pěších výletech, cestách a na dovolené, vyplývá z průzkumu TNS AISA pro Velkopopovický Kozel. Podle manažera této pivní značky Petra Poláka v letním období, tedy mezi květnem a srpnem, vzrůstají prodeje piva v plechovce téměř dvojnásobně oproti ostatním měsícům. Domácí pivovary stáčí do plechovek něco přes dvě procenta pěnivého moku. Plechovkové pivo je oblíbeno zejména mezi muži a ve věkové kategorii 20 až 29 let. Zajímavostí je takřka dvojnásobně větší konzumace z tohoto obalu na jižní a severní Moravě ve srovnání s ostatními částmi České republiky, uvedl Polák. Nejčastěji jej čeští spotřebitelé kupují v hypermarketech a na čerpacích stanicích, které předstihly až třetí supermarkety. Více než třetina Čechů kupuje multibalení po 6 či 24 kusech, dodal Polák. Podíl piva v plechovkách je v tuzemsku proti jiným zemím nízký. Ve světě se pohybuje často nad 50 %. V Česku je přes 90 procent pivních obalů vratných a jejich hodnota se v ceně výrobku odrazí jen malým zlomkem. Nevratnou plechovku naproti tomu zákazník zaplatí celou, což obal v konkurenci znevýhodňuje. Po plechovce proto lidé sáhnou spíš pro zvláštní příležitosti. Výhodou je skladnost a nízká hmotnost. V letošním prvním čtvrtletí pivovary do plechu stočily asi 2,4 procenta z vystavených 3,82 milionu hektolitrů. Z vyvezených 560 tisíc hektolitrů bylo v tomto obalu šest procent. (zdroj: mam.cz)
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |
Vyhledávání