SABMIller (Kompania Piwowarska) v Polsku roste
Jedna z největších pivovarských skupin v Polsku Kompania Piwowarska (pivovary Tychy, Lech a Dojlidy - skupina SABMiller) zaznamenala v průběhu finančního roku 2005 (od 1.4.2004 do 31.3.2005) značný nárůst prodeje. Odbyt v Polsku dosáhl 10,3 milionů hektolitrů, a tím vzrostl o 12,6 % (z 9,1 mil. hl ve fin. roce 2004). Podíl na polském pivním trhu, kterého velikost je zhruba 29,2 miliony hektolitrů piva ročně, byl 35,3% (v roce 2004 - 32%). Kompania Piwowarska je od června 2004 lídrem polského pivovarnického průmyslu. V prvním čtvrtletí roku 2005 podíl na trhu již dosáhl 35,7%. Vlajková značka skupiny - Tyskie, je největší pivní značka v Polsku. Její podíl na trhu činí 17% a v minulém roce se jí prodalo více než 1 miliardu půllitrových lahví. Rok 2004 byl jubilejním rokem 375-letí značky Tyskie, při té příležitosti bylo otevřeno jako první v Polsku Tyskie Muzeum Piwowarstwa. V červnu 2004 dostala nový design i značka Lech. V důsledku marketingových aktivit vzrostl podíl piva na trhu z 5 % na 7 %. Lech byl také oficiálním sponzorem polské reprezentace na olympiádě v Aténách. Svůj razantní nástup realizovala značka Żubr, jež se stala druhou největší v Polsku a její tržní podíl činí 8 %. V uběhlým finančním roce Kompania Piwowarska zavedla na trh dvě nové značky piva: Redd's Red (pivo s malinovou příchutí ) a Dog in the Fog („pivo vyvážené chuti“). (zdroj: Kompania Piwowarska)
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |
Vyhledávání