V USA klesá spotřeba piva
Objem prodeje piva, který v roce 1999 představoval 56 % amerického trhu alkoholických nápojů, klesl minulý rok na 53,2 %. Pokles prodeje pokračuje, zatímco popularita destilátů neustále roste. Vyhlídky pro spotřebu piva však nejsou pro výrobce v USA nijak pozitivní. Studie Morgan Stanley poukázala na to, že destiláty jsou nejoblíbenějším druhem alkoholu u cílové skupiny konzumentů ve věku 21 – 27 let, která je pro pivovarnický průmysl klíčová. Morgan Stanley tvrdí, že pivovary si za klesající prodeje mohou samy, zanedbaly totiž komunikaci a budování jedinečnosti a nezaměnitelnosti značek, které, jak vyplývá z marketingových analýz, upadly do konformity. Značky často následovaly komunikaci velkovýrobce Anheuser-Busch (např. značka Bud Light), která se nesla v lehkém až humorném tónu. Kvůli tomu se růst na trhu zpomalil. Fakt, že značky piva neočekávaly konkurenci mimo svého trhu a také nejasná identifikace a homogenita značek vytvořili dobré podmínky pro vpád konkurence destilátů. Marketing výrobců destilátů se mimořádně rozvinul a agresivně se zaměřil na klíčové demografické skupiny. Potenciálem piva je především dominance na domácích trzích (v segmentu piva jsou obvykle upřednostňované lokální a domácí značky), známé značky destilátů jsou často globálními symboly. Ke změnám přispívá také redukce továrenské society, ve které bylo pivo důležitým společenským elementem. (zdroj: Stratégie online.sk)
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |
Vyhledávání