Heineken se zaměřuje na Rusko
Nizozemský pivovar Heineken se vydal na východ s cílem dobývat ruské pivní trhy. Netají se tím, že je to mimo jiné i proto, že Evropané už dávno nepovažují pivo za svůj nejoblíbenější nápoj. Loňský rok neskončil pro čtvrtý největší pivovar na světě nijak slavně a prý ani letos se nedají čekat žádné zázraky. Květen proto přinesl v Heinekenu velké personální změny. Pětičlenné představenstvo zeštíhlí na tři členy a v jeho čele stane od letošního října Jean Francois van Boxmeer, který vystřídá Anthonyho Ruyse. Proti stagnaci hodlá Heineken nasadit nejen mladé manažery s neotřelými myšlenkami. Stále více se zaměřuje na trhy, na nichž se doposud vyskytoval jen sporadicky nebo vůbec. Jeho nejnovější akvizice v Rusku je právě tohoto druhu. Rusové, tedy ti movitější, už dávno nepijí jen vodku. Tedy přestávají ji pít docela. Čím dál víc nacházejí zálibu ve vínu a především pak v pivu renomovaných značek. Není tedy divu, že Heineken se rozhodl využít tohoto rostoucího zájmu a za nezveřejněnou částku koupil 100 % pivovaru Patra. Ten se nachází v Jekatěrinburku, jenž je nejen třetím největším ruským městem, ale zároveň jedním z míst, kde je spotřeba piva největší. Jekatěrinburští pijáci představují asi 17 % ruského pivního trhu. Patra je významný místní pivovar, který zajišťuje pětinu jekatěrinburské spotřeby piva. V celoruském měřítku mu sice patří pouhé necelé procento, ale to Heinekenu nevadí. Jeho strategií totiž jsou akvizice právě takovýchto lokálních producentů. Patra má roční výrobní kapacitu kolem jednoho milionu hektolitrů, nový majitel z Nizozemska je přesvědčen, že se mu podaří zvýšit výrobu na trojnásobek. Ruský trh je podle něj jedním z nejslibnějších na světě, například letos se počítá s celkovou produkcí 89 milionů hektolitrů. Heineken by rád dosáhl v nejbližší budoucnosti výsledku 7 milionů prodaných hektolitrů piva vyrobeného v Rusku za rok. (zdroj: www.marketingovenoviny.cz)
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |
Vyhledávání