Trh s pivem na Slovensku ovládnou dva světoví hráči
SABMiller radikálně mění pivovarnickou mapu Slovenska. Po dohodě s většinovými akcionáři Topvaru Topolčany získá třetí největší pivovar a svůj tržní podíl zvýši na 41 %. Na jedničku slovenského trhu Heineken Slovensko mu budou chybět už jen tři procenta. Výrobu piva ovládnou dva velcí světoví hráči. Pěti malým pivovarů ponechají necelých 15 % trhu. Malé pivovary to budou mít na Slovensku po koncentraci Topvaru se SABMillerem velmi těžké, protože jak Heineken, tak i SABMiller budou tvrdě bojovat o každý půllitr prodaného piva. Jedinou výhodou malých v zostřeném konkurenčním boji je nižší spotřební daň na pivo. Na každém hektolitru nejprodávanější desítky piva totiž malé pivovary platí na Slovensku státu na dani méně o 130 korun. Topvar patřil deset let mezi nejdynamicky se rozvíjející pivovary. Po privatizaci jeho akcionáři s ročním předstihem vyplatili všechny svoje závazky vůči Fondu národního majetku. Největší prodej piva dosáhl Topvar v roce 2002, kdy vyrobil 679 000 hl piva, vloni však prodej klesl o 110 tisíc hektolitrů. Byl to důsledek prudkého zvýšení spotřební daně na Slovensku, který zasáhl slovenské pivovarnictví. SABMiller plánuje rozšířit výrobu piva v Topvaru. V závodě budou produkovat značky Topvaru, Šariše, ale také jiné značky v rámci portfolia SABMiller, což umocní efekty v dopravě a rozmístění piva na slovenském trhu. Jihoafrická společnost neplánuje žádné propouštění zaměstnanců. (zdroj: Pravda)
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |
Vyhledávání