Spotřeba piva v Německu bude v následujících letech dále klesat
Němci budou v nejbližších letech podle nové studie pít stále méně piva. Německé pivovary očekávají do roku 2009 další pokles prodeje o 5 %, vyplývá to z průzkumu hospodářsko-poradenské společnosti KPMG, kterou zveřejnili v Berlíně. Obzvlášť výrazně se to dotkne typu pils, kterého podíl na trhu už delší čas klesá. Přírůstky se očekávají u míchaných nápojů jako pivo-kola nebo Radler. Na rozdíl od trendu mohou růst také levné piva. Chuť Němců na pivo už léta klesá. V roce 2004 vypil německý občan podle předběžných údajů Německého pivovarnického svazu průměrně 115,5 litru. Před 5 lety to bylo o 12 litrů více. Podle studie KPMG počítá 88 % dotázaných pivovarů s tím, že tento trend bude pokračovat. Větší šance na růst vidí výrobci piva jen v exportu do zahraničí. Kromě toho se počítá s dalším spojováním pivovarů za účasti mezinárodních koncernů. Za nejdůležitější důvod zmenšující se chuti Němců na pivo se považuje klesající podíl 40-letých lidí na celkovém obyvatelstvu, trend k jiným nápojům, jako i přetrvávající slabá konjunktura. Navzdory všeobecným problémům s odbytem mohly v minulem roce intenzívně růst "levná piva", jako bavorská značka Oettinger. Většina dotázaných pivovarů předpokládá, že se bude stále více piva prodávat přes diskonty typu Aldi a Lidl. V současnosti je v Německu ještě 1 274 pivovarů. Výrazně vzrostly malé pivovary s výrobou pod 10 000 hl a velké pivovary s výrobou větší než milión hektolitrů. Pro účely studie bylo oslovených 260 pivovarů. (zdroj: HNonline.sk)
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |
Vyhledávání