O nealkoholickém pivu Birell
Za vznikem piva Birell stála na počátku 90. let snaha předložit něco jiného než pito. Zadání znělo: Připravit nealkoholické pivo, které bude chutí co nejvíce připomínat pivo. Značka Birell původně patřila pivovaru Hürlimann v Curychu, kam se experti z Radegastu v roce 1992 vypravili na stáž. Technologie (která se dnes již ve Švýcarsku ani nepoužívá) byla licencována, ale v Nošovicích prošla rozsáhlými úpravami. Birell dnes odpovídá pět a půlce, ovšem s hořkostí a pěnivostí českých ležáků. Prokvašením do 20 % se pak dosáhne výsledného obsahu alkoholu pod 0,5 objemových % (což je hranice, pod kterou lze pivo deklarovat jako nealkoholické - silnější už musí být označováno jen jako nízkoalkoholické). Podle Výzkumného ústavu pivovarského a sladařského a dle agentury AC Nielsen je roční výstav Birellu 141 325 hl. Birell zaujímá více než polovinu českého trhu s nealkoholickým pivem (nepočítá se vývoz, ale vychází se pouze z prodeje v supermarketech a dalších). V pořadí následuje Primátor Pito, Budvar Pito a Rallye od Staropramenu, odstup mezi 1. a 2. místem je však obrovský. V roce 2004 přesáhlo nealkoholické pivo co se týče výstavu 1 % veškeré produkce piva. (zdroj: www.scienceworld.cz)
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |
Vyhledávání