Pivovarníci si stěžují na levná piva
Nízká cena piva Ambrosius, které za 1,90 Koruny nabízí řetězec Kaufland, znepokojuje české pivovarníky. Předsedové obou svazů pivovarů shodně tvrdí, že pivo za tak nízkou cenu ještě na pultech neviděli a poškozuje to české výrobce. Za tuto cenu ho prý nelze vyrábět nebo prodávat bez ztrát, i když se pivo vyrobí z nejhorších surovin. Jen daně (spotřební a DPH) reprezentují u půllitru desetistupňového piva 1,45 koruny. Dalších dvacet haléřů stojí korunka (uzávěr), stejně etikety a na deset až 15 haléřů přijde vymytí jedné lahve. Podle zástupců pivovarů jde o nekalou soutěž a malé Problémem ale je, že je pivo anonymní a může se průběžně měnit jeho výrobce. Některé řetězce už nabízejí "své" levné značky v lepší a horší verzi, například prací prášky. Šéfové svazů zatím neví, které pivovary nápoj pro Kaufland stáčejí. Na etiketě je pouze uvedeno logo řetězce. Výrobci se snaží tímto krokem udržet výrobu, ale nikdy si tak nevydělají na obnovu technologie. (zdroj: www.agris.cz)
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |
Vyhledávání