Piv a.s. Plzeňský Prazdroj se v cizině prodalo více
Velký úspěch na zahraničních trzích zaznamenalo vloni pivo z Plzeňského Prazdroje. Prodej v České republice meziročně zůstal na stejné úrovni. Domácí prodej zůstal na úrovni roku 2003, tedy na osmi milionech hektolitrů, prodej v zahraničí vzrostl o 13 % a dosáhl 1,7 milionu hektolitrů. Celkem tak v roce 2004 tuzemská pivovarská jednička prodala 9,7 milionu hektolitrů piva, což bylo o 200 tisíc hektolitrů více než předloni. O rok dříve prodal podnik v České republice o 3,6 procenta piva více a jeho odbyt poprvé v historii překročil osm milionů hektolitrů. Předloňský prodej v zahraničí, kam patří přímý export i licenční výroba, se zvýšil meziročně o pětinu na 1,5 milionu hektolitrů - zejména díky značkám Pilsner Urquell a Velkopopovický Kozel. Ke Slovensku, Polsku a Rusku přibylo Maďarsko, kde se vaří Velkopopovický Kozel a Klasik v pivovaru Dreher, který stejně jako Plzeňský Prazdroj patří do skupiny SABMiller. Hlavními exportními trhy zůstávají Německo, USA, Slovensko a Velká Británie, hlavními licenčními trhy Rusko, Slovensko a Polsko. Podnik zaměstnává 2750 lidí ve svých pivovarech v Plzni, Nošovicích, Velkých Popovicích a ve 13 obchodně distribučních centrech v celé republice. Plzeňský Prazdroj řídí také slovenský Pivovar Šariš, dvojku na slovenském trhu. (zdroj: Mladá fronta DNES)
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |
Vyhledávání