Skupina Carlsberg Polska loni úspěšná
Hodně se v minulém roce událo ve společnosti Carlsberg Polska, třetím největším hráči na polském pivním trhu po skupině Żywiec a Kompanii Piwowarskiej. Odchod z burzy, změna názvu, rozšíření výrobních kapacit, upevnění pozice na trhu, nárůst prodeje. Přestože si vedení společnosti stěžovalo na loňské deštivé léto a na nestabilní kurs dolaru, rok 2004 považovalo za vydařený pro celé polské pivovarnictví a tedy i pro firmu Carlsberg Polska. Firma zaznamenala 8-procentní nárůst prodeje piva i díky tomu zabrala 15-proc. podíl na trhu. Společnost plánuje získat 20 % polského pivního trhu tomu je podřízena i její obchodní strategie. Vedení firmy si hodně slibuje od regionálních značek ve svém portfoliu: Bosman, Kasztelan a Piast, které se staly na lokálních trzích lídry - jejich odbyt se loni zvýšil o 30-40 % a stále roste. O 17 % se rovněž zvýšil prodej piva Carlsberg. Největší úspěch ale zaznamenalo pivo Harnaś, jehož výstav v minulém roce roku vyšplhal na půl milionů hektolitrů a byl o 246 % vyšší než v roce 2003. Značka Harnaś byl odborníky titulován jako Produkt Roku, tedy jako komodita přinášející největší zisk. Celkově v roce 2004 skupina Carlsberg Polska vystavila 4,2 mil. hl piva, a její tržby byly 1,1 mld zł a v porovnání z rokem 2003 vzrostly o 5 %. Čistý zisk dosáhl 10,5 mil. zł, zatímco v roce 2003 pivovary zaznamenaly 2,5 mil. złotych ztráty. (zdroj: www.browar.biz)
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |
Vyhledávání