úvod
homepage

Výdaje pivovarů za reklamu rostou vytisknout článek

Přidáno: 18. března 2005  •  Autor:
průměrné hodnocení Hodnocení: 0 hodnotících Hodnotících: 0 počet zobrazení Zobrazeno: 0x
Výdaje pivovarů za reklamu v posledních letech stále rostou. V roce 2004 podle dostupných čísel přesáhly 900 milionů korun, což byl skoro pětinásobek úrovně z roku 1997. Vyplývá to z údajů agentury TNS A-connect. Do reklamy investují rostoucí měrou také pivní značky, které ji dříve tolik nevyužívaly. Více za ni utrácí i výrobci značek tradičně propagovaných v médiích. Největší podíl, více než čtyři pětiny, reklamních výdajů pivovarů směřují do televize. Daleko za ní v minulém roce skončily noviny a časopisy se souhrnným podílem asi 11 %. Na rádia z celkové sumy připadla méně než tři procenta, stejně jako na kina. Význam televize jako hlavního komunikačního média zůstává velmi silný a dlouhodobě se zdá neotřesitelný. Důvodem je především dobrý poměr ceny a výkonu, kdy televize vychází nejefektivněji v nákladech na "zásah" jednoho spotřebitele. Dalším důvodem pro výsadní postavení televize je také to, že pivovary mnohem častěji než jiní výrobci představují ve svých spotech zábavu s pivem spojenou, a pro takové sdělení je obrazovka přirozenějším médiem než třeba tisková reklama. Výdaje domácích pivovarů za reklamu jsou srovnatelné s vyspělým světem. Výrazně se přitom liší mezi značkami. Velcí výrobci mají menší náklady na produkci jednoho piva, ale u národních značek utratí za propagaci podstatně více. Malý pivovar přijde sice výstav jednoho půllitru o něco dráž, ale pokud prodává lokálně, odpovídají tomu i marketingové aktivity, které jsou pak levnější. (zdroj: ceskamedia.cz)
vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání