Dánský koncern Carlsberg zaznamenal vloni 3-% pokles zisku
Zisk dánského pivovarnického koncernu Carlsberg v roku 2004 meziročně klesl o 3 %. Důvodem byly problémy ve švédské pobočce a rostoucí marketinkové náklady na posilnění značky. Příjmy před zúročením, zdaněním a odpisy (EBITA) vloni poklesly na 3,4 miliardy DKK. Prodej piva značky Carlsberg v roce 2004 meziročně vzrostl o 6 %, hlavně díky zvýšení prodeje v Rusku a Polsku. Carlsberg byl v minulém roce sponzorem fotbalového mistrovství EURO 2004 v Portugalsku. Celkový objem výroby vzrostl o více než 10 miliónů na 92 miliónů hl piva ročně. Čisté tržby koncernu se zvýšily o 4 % na 36 miliard DKK. Přispěly k tomu také akvizice, zejména německého pivovaru Holsten-Brauerei. Společnost uvedla, že v roce 2005 očekává přibližně 15-% růst čistého zisku. V minulém roce dosáhla čistý zisk 1,4 miliardy DKK. Carlsberg je spolu s britským Scottish & Newcastle vlastníkem největšího ruského pivovarnického koncernu Baltic Beverages Holding (BBH). A právě v BBH vidí Carlsberg největší růstový potenciál. V sousedním Švédsku Carlsberg poznamenaly nelegální dovozy piva a neúspěšná cenová strategie (zdroj: hnonline.sk)
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |
Vyhledávání