úvod
homepage

Pivovarnické skupině SABMiller letošní studené léto nevadilo vytisknout článek

Přidáno: 3. prosince 2004  •  Autor:
průměrné hodnocení Hodnocení: 0 hodnotících Hodnotících: 0 počet zobrazení Zobrazeno: 0x
Zatímco jiní producenti alkoholických i nealkoholických nápojů si od počátku letošního léta nepřestali stěžovat na nepřízeň počasí, která zavinila jejich klesající příjmy, SABMiller je spokojen. První pololetí jeho fiskálního roku totiž skončilo s nárůstem obratu i zisku. Za sledovaných šest měsíců si pivovarnická skupina připsala čistý zisk ve výši 699 mil. USD (16,67 mld. Kč). Tato částka je o 391 milion dolarů vyšší než ve stejném pololetí loni. Konsolidovaný obrat stoupl meziročně o 14 % na 7,2 miliardy dolarů. Měřeno výsledky v jednotlivých regionech, dopadly velmi dobře Spojené státy americké s meziročním růstem 4 % a celkovou částkou 2,6 mld. USD a nezklamala ani domovská Jihoafrická republika. Celoroční hospodaření ale nemusí ve srovnání s rokem 2003 dopadnout opticky zdaleka tak dobře, protože loňské druhé fiskální pololetí patřilo k nejsilnějším za poslední desetiletí. Aktivity společnosti SABMiller se pomalu přesouvají z kdysi tradičního trhu v západní části Evropy více na východ starého kontinentu a do Asie. Vedle nových akvizic v Rumunsku a v Číně posiluje svou pozici rovněž v Polsku a v Rusku. Nově se marketingové aktivity pivovarnické skupiny upřely také na velkou hispánskou komunitu v USA. Hispánci jsou za oceánem nejrychleji se rozrůstající národnostní skupinou a silně je mezi nimi zastoupena vrstva mladých lidí od 21 do 34 let, kteří jsou největšími pijáky piva. Zatím mezi nimi vítězí Heineken, a to díky tříleté smlouvě, kterou letos v létě uzavřel s mexickým pivovarem Femsa. Ten ve Státech vybudoval rozsáhlou a dobře fungující distribuční síť, kterou má nyní Heineken pro své produkty k dispozici. SABMiller proto vytáhl do boje. V říjnu podepsal rovněž tříletou smlouvu, pro změnu ale s největší hispánskou mediální skupinou Univision Communications. Díky ní se stane jejím největším samostatným inzerentem, protože za ony tři roky má vložit do reklamy na stanicích provozovaných touto společností více než 100 milionů dolarů. (zdroj: Svět hospodářství)
vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání