Pivovary expandují na netradiční trhy
Největším světové pivovarské skupiny hledají další zdroje růstu na nových odbytištích mimo tradiční pivní trhy. Za nemalé částky kupují konkurenční pivovary v zemích, na něž se chtějí zaměřit. V současné době je největším „tahákem“ Čína, která je trhem s nejrychleji rostoucí spotřebou na světě. Spotřeba piva totiž na západních trzích už řadu let klesá. Naproti tomu čínský pivní trh se objemem spotřeby dostal v roce 2003 na první místo ve světě. Zatím poslední velkou akvizici v Číně udělal letos v červnu americký Anheuser-Busch. V soutěži o čtvrtý největší čínský pivovar Harbin uspěl s nabídkou 635 miliónů eur. Pivovarnická společnost si tak zajistí nejen prostor pro další rozvoj, ale také bude moci exportovat čínské značky na vyspělé trhy. Polovinu pivního trhu v USA zabírá Anheuser-Busch 50 % a další části může získat pouze prostřednictvím dovážených značek. Výše tržeb Aneheuser-Busch dosáhla v roce 2003 v přepočtu 14 miliard dolarů. SABMiller utržil přes osm miliard dolarů, nizozemský Heineken více než 11miliard dolarů a belgický Interbrew 8,5 miliardy dolarů. Na začátku května začal Heineken působit v Tunisku. V posledních týdnech se Heineken dostal také do Kazachstánu. Na východní trhy se zaměřil i SABMiller, jenž převzal kontrolu nad rumunským výrobcem Aurora. Interbrew se zase zaměřil na Jižní Ameriku, kdy se mu v květnu podařilo převzít brazilskou firmu AmBev, pomocí níž se podle výstavu stane jedničkou na trhu a odsune Anheuser-Busch na druhé místo.
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |
Vyhledávání