Pokles spotřeby piva zaznamenal i Topvar
Letošní pokles spotřeby piva na Slovensku se odrazil také na prodeji "zlatého moku" jednoho z trojice největších pivovarnických společností - Topvaru. Za prvních pět měsíců tohoto roku Topvar prodal necelých 220 000 hl piva, přičemž ve stejném období loňska jeho prodej dosáhl 260 000 hl. Za propadem prodeje Topvaru vidí jeho vedení jednoznačně loňské zvýšení spotřební daně. Výrazný podíl však připisuje rovněž zvýšení sazby DPH. Vyšší spotřební daň a DPH přinutí lidi nakupovat pivo v zahraničí, když například v České republice na jedné lahvi ušetří i 2 Sk. Podle vedení Topvaru nešťastný krok vlády v podobě zvýšení spotřební daně bude mít i širší důsledky, když se sníží poptávka pivovarů po skleněných lahvích, etiketách či surovinách. Topoľčianský pivovar Topvar zaznamenal po loňským srpnovým zvýšením spotřební daně mírný pokles prodeje už vloni. V roce 2003 totiž prodal asi 666 000 hl, což bylo v porovnaní s rokem 2002 o 2 % méně. Export pivovaru dosáhl v minulém roce přibližně 22,7 tis. hl, přičemž největší podíl na vývoze měla ČR a Německo. Celkově pivo Topvar znají spotřebitelé už v 22 zemích světa.
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |
Vyhledávání