Vlajkovou lodí Drinks Union pro export je rovněž Zlatopramen 11
Pivovarská skupina Drinks Union se skládá ze čtyř pivovarů - Zlatopramen v Ústí nad Labem, Březňák ve Velkém Březně a pivovarů Louny a Kutná Hora. Co se týče výstavu, loni byla pátou největší pivovarskou skupinou v zemi. Vyrobila 887 500 hl piva, z toho 180 000 hl vyvezla do zahraničí. Vlajkovou lodí je značka Zlatopramen 11, která se prosadila celorepublikově. Skupina přitom plánuje dosáhnout ročního výstavu milión hektolitrů. A také se stát čtvrtou největší pivovarskou skupinou a vytvořit si předpoklady pro výrazné prosazení se v zahraničí. Všechny pivovary Drinks Union byly historicky regionální a značky byly známy lokálně, jak se říká, jen "kolem komína". O to těžší bylo prosadit se na zahraničních trzích, kde tyto značky byly zcela neznámé. Před šesti lety společnost vyvážela ročně 13 000 hl, a za loňský rok se může pochlubit 180 000 hl, to lze pokládat za velký úspěch. Po zformování pivovarnické skupiny se stal Zlatopramen prioritou také na zahraničních trzích a letos jej chtějí výrazně prosazovat. Dynamika exportu je příznačná zejména pro poslední období, kdy v roce 2002 společnost vyvezla 64 000 hl; šlo tedy o nárůst exportu za uplynulý rok o 180 %. Z bezvýznamného exportéra se DU stala čtvrtým největším vývozcem piva v Česku. Na německém pivním trhu je dokonce třetí nejprodávanější českou značkou. Na německém trhu se podařilo prosadit do všech významných obchodních řetězců, známých i u nás. Pivo zde dodávají do nových spolkových zemí a postupně se začínají prosazovat i ve starých spolkových zemích. Cílem exportu DU je právě Německo, dále Skandinávie, především Švédsko, Finsko a částečně Dánsko. Dále vyváží pivo i do teritorií, jako jsou Srbsko a Černá Hora, Španělsko, Itálie, Kanada, Velká Británie, Austrálie. Jednoznačně je však pro Drinks Union nejdůležitější německý trh. Což je paradoxní, protože spotřeba piva v Německu už po několik let klesá, klesají také ceny, přitvrzuje konkurenční boj. A přesto se DU podařilo najít takzvanou díru na tomto trhu a tu úspěšně obsadit, takže se z neznámých značek staly značky respektované a na trhu žádané. Ve Skandinávii jde především o Švédsko, kde se DU podařilo dostat se jak do restaurací, tak i do státního řetězce, který má monopolní postavení na prodej alkoholických nápojů. Tady se skupina prosadila lahvovým pivem Zlatopramen, který se v tomto řetězci stal nejprodávanějším českým pivem.
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |
Vyhledávání