úvod
homepage

Němci pijí Zlatopramen vytisknout článek

Přidáno: 7. června 2004  •  Autor:
průměrné hodnocení Hodnocení: 0 hodnotících Hodnotících: 0 počet zobrazení Zobrazeno: 0x
Pivovarská skupina Drinks Union podepsala smlouvu s významným distributorem piva v Německu na dodávky piva Zlatopramen. Posiluje tak svou pozici mezi hlavními exportéry a je třetím největším vývozcem českého piva do Německa. V západní Evropě dlouhodobě klesá spotřeba piva a tyto trhy stagnují. Nejdůležitější trh pro české výrobce piva – německý – dokonce několik let po sobě klesá. Přesto na něm česká piva slaví stále větší úspěchy. Export českého piva se každým rokem zvyšuje. Česká republika je sice na prvním místě ve spotřebě piva na jednoho obyvatele, ale už není velký prostor pro další růst. Spotřeba roste pouze mírným tempem. Domácí trh s pivem v minulém roce meziročně rostl o 1,5 procenta. Proto se musí čeští výrobci piva stále více prosazovat na zahraničních trzích. České pivo se na zahraničních trzích prosazuje především díky své kvalitě. Podle degustátorky piva Věry Teršípové kvalitu piva výrazně ovlivňuje technologie výroby. Tradiční české pivovary příliš neexperimentují a dodržují osvědčené letité receptury. V minulosti se vařilo výhradně z českých druhů chmele, které si získaly světovou proslulost. Nezáleží ale jen na surovině, ale především na volbě správné délky zrání a kvašení piva. V tom jsou podle ní naši pivovarníci opravdovými mistry. Pivovar Zlatopramen respektuje vlastní tzv. „Předpis o poctivosti piva“ kdy jako základní filozofii uznává klasickou metodu při vaření piva. Pivo Zlatopramen má kromě výhodné ceny a výborné kvality také další přednosti. Podle Zdeňka Antoše, který pracuje jako číšník v Sasku, němci nejvíce oceňují jeho nezaměnitelnou chuť. Řikají o něm, že je „zu süffig“, což by se dalo přeložit, že jeho pití je nakažlivé. Německé pivo je prý moc hořké, proto si obvykle dají jenom jednu třetinku. Ale vypití jednoho českého piva vede k tomu, že si dají druhé. Kdo si dá druhé, dá si i třetí a dál to už prý každý zná. „Přestože naše značky nejsou světovými značkami a nemáme distribuční možnosti největších světových hráčů, naše exportní výsledky jsou až neuvěřitelné. Dokonce překračujeme plány exportu. Nejvíce se nám daří na německém trhu, kde jsme už dosáhli zalistování ve všech nejdůležitějších obchodních řetězcích“, komentoval exportní úspěchy ředitel exportního oddělení Drinks Union Miloš Kuba. „Hlavní příčiny těchto úspěchů vidím především v mimořádné kvalitě našeho piva, což dokládají i získaná ocenění na nejrůznějších degustačních soutěžích. Dále v tradičním výrobním postupu při vaření piva, kdy uznáváme tzv. předpis poctivosti piva a nechceme jít cestou moderních počítačových velkovýroben. Naše výsledky jsou jenom důkazem toho, že tradiční výrobní postup tak slaví úspěchy nejen v ČR, ale i celosvětově. V neposlední řadě vidím příčiny i v dobré práci našeho exportního oddělení a výborných podmínkách poskytnutých našim odběratelům“, dodal. Pivovarská skupina Drinks Union dosáhla rapidního dynamického nárůstu exportu, když se dostala během šesti let z téměř nuly na sto osmdesát tisíc hektolitrů a stala se tak čtvrtým exportérem piva z ČR a třetím největším exportérem českého piva do Německa. Pivovary v Lounech, ve Velkém a Krásném Březně a v Kutné hoře, sdružené ve skupině Drinks Union vyváží svá piva do deseti zemí světa a do dalších dvou států začnou dovážet tento rok. Nejvíce vyváží do Německa, Švédska, Finska, Srbska, Španělska, Itálie a Dánska, ale i například do Austrálie, Velké Británie a Kanady. Česká republika je jedenáctým světovým exportérem piva. Vyváží kolem deseti procent celkové produkce. V minulém roce dosáhl export českého piva dva miliony hektolitrů.
vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání