úvod
homepage

Německé pivo na MS 2006 asi nebude vytisknout článek

Přidáno: 4. června 2004  •  Autor:
průměrné hodnocení Hodnocení: 0 hodnotících Hodnotících: 0 počet zobrazení Zobrazeno: 0x
Jedni z největších spotřebitelů piva na světě, obyvatelé Bavorska, ale i celé Německo se při utkáních fotbalového MS 2006 budou muset obejít bez německého zlatého moku. Německé pivo se na světovém šampionátu prodávat nebude. Rozhodl o tom Výkonný výbor FIFA. Poté, co FIFA zveřejnila znění smlouvy s Anheuser-Busch, se v německém tisku ujal nový termín "pivní cenzura". Mezinárodní fotbalová federace uzavřela výhodný kontrakt s americkým pivovarnickým gigantem Anheuser-Busch. Americká společnost, jako oficiální partner FIFA, má exkluzivní právo na prodej a reklamu své značky Budweiser na všech stadionech během celého MS 2006. Smlouva zakazuje prodej jakékoliv jiné značky piva. Podle německého tisku se požívání amerického Budweiseru během šampionátu rovná ztrátě identity a hrdosti německého národa. Nejen média, ale už i někteří političtí činovnicí vyzvali německé obyvatelstvo k ignoraci této dohody mezi FIFA a Anheuser-Busch. Mistrovství světa v kopané je pro Anheuser-Busch velkou výzvou. Vždyť během necelého měsíce turnaje se vypije několik tisíc hektolitrů zlatého moku. Pivo se bude prodávat až za pětinásobnou cenu a pivovar počítá s tržbami v řadě desítek miliónů Eur. Zcela logicky nemá americký pivovar zájem o kooperaci s žádnou z německých pivních společností. Celý trh chce jenom pro sebe. Navzdory tomu chce německý fotbalový svaz představit i místní produkci a nyní bojuje o udělení výjimky.
vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání