úvod
homepage

SABMiller se prosazuje v USA vytisknout článek

Přidáno: 3. června 2004  •  Autor:
průměrné hodnocení Hodnocení: 0 hodnotících Hodnotících: 0 počet zobrazení Zobrazeno: 0x
Jihoafrická společnost SAB, většinový majitel Plzeňského Prazdroje, která před dvěma roky koupila za 5,6 miliardy dolarů neprosperující americkou pivovarnickou společnost Miller, zvyšuje svůj podíl na trhu USA. Značka Miller Lite vytlačuje z trhu USA konkurenční Bud Light, který vyrábí Anheuser-Busch. S ní se v četných známkoprávních sporech o právo prodeje značky Budweiser v různých zemích pře i Budějovický Budvar. Prodej piva Miller Lite, který do roku 2002 téměř deset let klesal, v současnosti ročně podle časopisu Beer Marketers Insights stoupá o dvouciferná procenta. Svou obchodní politiku vůči konkurenčnímu pivu Bud Light pojala společnost SABMiller velmi rafinovaně. Anheuser-Busch vydával svou značku tzv. lehkého piva za "krále piv". SABMiller přišel se sloganem "Ameriko, nepotřebuješ krále, ale prezidenta všech piv. Zvol chuť!". Společnsot SAB využila rovněž "únavy spotřebitelů" z vychloubačné reklamy, že Bud je "nejlepší pivo". Navíc Anheuser-Busch na tuto kampaň zatím ne příliš úspěšně reagoval malým snížením ceny. Plzeňský Prazdroj a italská značka Peroni, kterou SABMiller koupil loni, zaostává za pivem Stella Artois, patřící společnosti Interbrew, a Beck. A žádná z těchto značek se ani zdaleka nepřibližuje pivům Heineken.
vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání