úvod
homepage

Reklama na Guinness v Německu vytisknout článek

Přidáno: 4. března 2002  •  Autor: BrauIndustrie
průměrné hodnocení Hodnocení: 2,79 hodnotících Hodnotících: 23 počet zobrazení Zobrazeno: 4424x

Na tomto místě říká Peter Blähser, průzkumník trhu a komunikací a odborník z Wiesbadenu, neomylně svůj názor na současnou pivní reklamu v Německu. Děje se tak velmi přesně a podrobně, jednou pochvalně a jednou kousavě, podle toho, jak autor reklamu vidí.

Blähserova stupnice
****   jednoduše skvělé
***   nadprůměrné
**   ujde to
*   smažme to

Pivovar: Guinness Gmb, Essen
Agentura: Fröhling reklamní agentura, Düsseldorf

Reklamní agentura Düsseldorf je tak hrdá na své plakáty, které vyvinula pro své zákazníky, že je dokonce zveřejnila ve svých vlastních reklamách..Dají se tam najít i skutečně dobré nápady, např. na kolínský „Express“, kolínskou banku nebo - vedle několika úletů - jeden nebo více dobrých plakátů pro Früh Kolsch. Pro Guinness si ostatně v Düsseldorfu vymysleli reklamu, která je přitom originální. Proslýchá se, že základem pro německou reklamu na Guinness je mezinárodní průzkum trhu. Průzkum trhu může už jen předstírat určitý rámec.

Za vlastní přeměnu nesou kreativní agenti odpovědnost. Objevili jen to, že Guinness je pivo se substancí (jak hezké pro každou značku), a že taková značka je obzvlášť dobrá pro lidi se substancí. (Nemá snad každý člověk nějakou substanci, kterou pořád shání?).Tak dobře.

Reklamní agentura Fröhling přeměňuje tento mezinárodní poznatek na heslo „Jsi to, co piješ“. Ano, četl jste dobře. Tady jsou definovány osoby podle konzumace určité pivní značky. Je to trapné, hodně trapné. Představte si, že si objednáte Guinness ve vaší hospodě. Ostatní si mají opovržlivě myslet: „Podívejte se, člověk se substancí.“ A jestliže si přihnete sklenici s Guinnessem, tak máte substanci alespoň v žaludku.

Podle Dudna je substance definována jako něco podstatného, ale člověk nemůže být přece rozeznatelný podle pití určité značky. Ať tato značka není představována s takovou noblesou. Podstatu člověka vytváří bůh ví co všechno. „Jsi to, co piješ“ - toto heslo prostě člověka znevažuje. Připomíná to reklamu na zástavní listy ze 60.let: „Když něco máš, tak něco jsi“. Myslel jsem, že tyto časy jsou již překonány.

A jak vlastně tento typický piják Guinnessu, který je takto definován, vypadá? Drsný pohled, strniště na tváři, vlasy až na ramena.

 Reklamní plakát na Guinness v Německu
Reklamní plakát na Guinness v Německu

Je to umělec, pasák, Art Director? Určitě to není lékař, policista ani kněz. To znamená nejspíše člověk bez podstaty. V každém případě je piják Guinnessu individualista, který se těžko vejde do nějakého schématu. Prima! Tento obraz nám prozradí o člověku mnohem víc, než značka jeho piva. Takže tento plakát není zase tak úplně špatný? Kdyby tam jenom nebyl ten trapný ....Claim......... . Naštěstí s tím byly konfrontovány osoby v okolí Hamburku. O značce Guinness lze ještě doufat.

OHODNOCENÍ : *

Text byl původně publikován v loňském roce v měsíčníku BrauIndustrie ( Pivovarnictví) a se svolením redakce použit ve volném překladu.

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání