Skupina Heineken Slovensko v roce 2003 úspěšná i ve sladovnictví
Na sladovnickém trhu si skupina svou vedoucí pozici na domácím trhu posilnila o dalších 9 % na více než 57 %. Díky spuštění nové sladovny v Hurbanovu, která je kapacitně největší v střední a východní Evropě, vzrostly tržby společnosti Heineken Slovensko a Heineken Slovensko Sladovny z prodeje sladu až o 44 % na více než 1,5 miliardy Sk. Objem vyprodukovaného ječmenného sladu skupiny dosáhl 160 000 metrických tun , přičemž na export směřovalo 125 000 mt, což bylo o 60 % více než v roce 2002. Rovněž 60 % se skupina Heineken Slovensko podílela na celkovém vývozu této suroviny ze Slovenska. Z vyvezeného objemu sladu se 51 % realizuje v rámci koncernu Heineken N.V. a zbývajících 49 % směřuje na volný trh. Největšími odběrateli sladu byly přitom vloni Polsko a Rusko a větší objemy putovaly také do Makedonie, ČR, Kazachstánu, Chorvatska, Litvy, Rakouska, Bosny a Běloruska. Objednávky na nákup sladovnického ječmene v sezóně 2002/2003 dosáhly 200 000 mt, snížená kvalita ječmene způsobená nepříznivým počasím však nakonec zredukovala nákupní možnosti na domácím trhu na 131 000 mt. Zhruba 50 000 mt plánuje Heineken nakoupit v zahraničí, především v ČR. Na sezónu 2004/2005 má skupina v současnosti nesmlouvané dodávky sladovnického ječmene od domácích prvovýrobců v objeme 170 000 mt.
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |
Vyhledávání