úvod
homepage

Nejsilnější slovenská pivovarnická skupina v roce 2003 s tržbami 5,4 mld.Sk vytisknout článek

Přidáno: 6. května 2004  •  Autor:
průměrné hodnocení Hodnocení: 0 hodnotících Hodnotících: 0 počet zobrazení Zobrazeno: 0x
Skupina Heineken Slovensko dosáhla vloni hrubé konsolidované tržby se spotřební daní na úrovni 5,4 miliardy Sk, na kterých se tržby z prodeje piva podílely sumou 3,8 miliardy Sk. Oproti roku 2002 to znamená zvýšeni o 6,7 %. Celoslovenský pokles spotřeby piva způsobený vyšší spotřební daní ovlivnil také výrobu v pivovarech v Hurbanovu, Nitře, Martine a Rimavské Sobotě, která dosáhla 2,2 miliónů hektolitrů piva a meziročně se snížila o 3 %. Od druhého zvýšení spotřební daně v srpnu 2003 dokonce meziroční pokles prodeje piva z portfolia Heinekenu Slovensko v jednotlivých měsících kromě prosince přesahoval 10 %. Odvod spotřební daně z piva se podle jeho informací za celý rok 2003 vyšplhal na 727 miliónů Sk, což bylo meziročně o 25,5 % více. Pokles spotřeby piva byl rovněž důvodem zastavení výroby v martinském pivovaru, který se od začátku listopadu stal pouze distribučním centrem v regiónu. Produkce piva Martiner přešla pod pivovar v Nitře. Heinekenu se však navzdory loňskému nepříznivému vývoji na pivovarnickém trhu podařilo udržet si pozici lídra s 42,5-% podílem. Na zahraniční trhy vloni společnost vyvezla pivo a slad v celkové hodnotě 1,7 miliard Sk, čímž se export oproti roku 2002 zvýšil o více než 37 % a na celkových tržbách se podílel 30,5 %. Samotný vývoz piva vzrostl meziročně o 15 % na 107 500 hl, přičemž nejvíce asi 93 000 hl se vyvezlo do ČR. Dalšími významnějšími exportními zeměmi byly Rusko, USA, Kanada a Lotyšsko. Nejvíce vyváženou značkou z portfolia Heineken Slovensko byl Zlatý Bažant s objemem vývozu 100 000 hl, a to hlavně do ČR, ale v menších objemech také do USA a Ruska. Značka Kelt se na vývozu podílela 1 500 hl a v menším množství rovněž na Slovensku licenčně vyráběný Amstel.
vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání