úvod
homepage

Světová pivovarnická špička se změnila vytisknout článek

Přidáno: 30. března 2004  •  Autor:
průměrné hodnocení Hodnocení: 0 hodnotících Hodnotících: 0 počet zobrazení Zobrazeno: 0x
První místo mezi světovými výrobci piva mnoho let držel americký pivovarnický kolos Anheuser-Busch, známý především značkou Budweiser. Počátkem letošního února však o imaginární trůn přišel. Zůstává mu tak už jen světové prvenství co do obratu a zisku. Pivovarnickým trhem otřásly akvizice belgického pivovaru Interbrew, mezi jehož značky patří Staropramen, Stella Artois, Beck's, Labatt Blue, Hoegaarden nebo Rolling Rock. Rodinná firma Interbrew v uplynulých několika letech ovládla výrobce piva ve všech koutech světa. Na začátku letošního března pak Interbrew oznámil, že za zhruba 11,5 miliardy dolarů ovládne přední brazilský pivovar AmBev, pátého největšího výrobce piva na světě. AmBev vznikl sloučením dvou největších výrobců nápojů v této velké latinskoamerické zemi. Vyrábí dvě třetiny tamní produkce piva. Brazílie je vzhledem ke své velikosti po Číně, USA a Německu čtvrtým největším trhem na světě. Z hlediska spotřeby na hlavu sice tento trh ještě zaostává, v porovnání se západní Evropou nebo USA je asi poloviční, podle odborníků má však velké předpoklady k růstu. Pro společnost Interbrew je koupě 57 % akcií AmBev klíčem k ovládnutí jihoamerických trhů. Vždyť brazilský pivovar, na který si dělal zálusk i Anheuser-Busch, má téměř monopol na pivo v Uruguayi, Bolívii, Paraguayi a Argentině. Jeho značka Skol je třetím nejprodávanějším pivem na světě po značkách AnheuserBusch Budweiser a Bud Light. I další značky Brahma a Antarctica patří mezi dvacet nejvyhledávanějších značek na světě.
vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání