Topvaru v roce 2003 poklesl prodej
Společnost Topvar, a.s. Topoľčany plánuje v letošním roce zvýšit prodej, který by se měl přiblížit k 700 000 hl piva. Vloni přitom topoľčanský Topvar prodal 666 040 hl piva. Rok 2003 poznamenalo zvýšení spotřební daně, proto také prodej společnosti klesl o přibližně 2 %. Přesto však Topvar zaznamenal vloni nárůst tržního podílu z 13,9 % v roku 2002 na 14,3 %. Podle představitelů pivovaru, zvýšit tržní podíl se firmě podařilo na úkor menších pivovarů, které těžce zvládají novou situaci na trhu. Export pivovaru dosáhl vloni přibližně 22 700 hl, přičemž nejvíce směřoval do České republiky a Německa. Značku Topvar už znají v 22 zemích světa. Kromě ČR a Německa působí také v Itálii, Maďarsku, USA, v Kanadě a v Austrálii.
Topvar v únoru uvedl na slovenský trh nové světlé lehké pivo, určené spíše pro méně solventní vrstvy obyvatelstva. Podnik ho umístil rovněž do obchodných řetězců jako jsou Tesco, Ahold, Carrefour a Kaufland. Zavedení nového piva odůvodňuje společnost nižší koupěschopností obyvatelstva, jako i záměrem prodat více piva Topvar. Společnost přemýšlí také o jeho vývozu do Švédska a Maďarska.
Celkově poklesl prodej piva na Slovensku o 12 až 13 %. Podle výkonného ředitele Slovenského sdružení výrobců piva a sladu Romana Šustáka ještě do srpna prodej stoupal a potom nastal zlom. V lednu tohoto roka už prodej zaznamenal meziroční pokles o 15 až 16 %. Topvar neuvažuje ani navzdory neustálým nabídkám na akvizici, o změně vlastnictví společnosti. Management vlastní 51-procentní podíl, zaměstnanci dalších 34 % a 15 % akcií společnosti je v rukách města Topoľčany. V roku 2003 v Topvaru pracovalo v průměru 450 zaměstnanců.
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |
Vyhledávání