Čeští pivaři dávají přednost sudovému
Čeští pivaři postupně mění své návyky při konzumaci svého nápoje. Zatímco před deseti lety si většina z nich koupila pivo domů a tam si ho v klidu vypila, nyní častěji míří do hospod, restaurací či pivních barů. Vyplývá to z výzkumu, který si nechaly zpracovat Pivovary Staropramen u společnosti General Marketing. Podle této studie mají čepované pivo v oblibě zejména mladí lidé. Se zvyšujícím se věkem stoupá konzumace lahvového piva. Souvisí to se životním stylem mladých lidí, kteří se chodí častěji bavit do společnosti. Dle studie v pití piva výrazně dominují muži. Ti v Česku vypijí 80 % piva, zbylých 20 % připadá na opačné pohlaví. Výzkum prozradil, že u devíti z deseti mužů je pivo oblíbeným nápojem. Ženy však tolik nezaostávají a skleničku piva si jich z deseti dá šest. Rostoucí zájem žen o pivo odborníci přisuzují marketinkovým a reklamním kampaním některých pivovarů, které zacílily právě na něžné pohlaví. V populaci ve věku od 18 do 65 let jsou tři čtvrtiny lidí, které lze nazvat konzumenty piva. To jsou lidé, kteří pijí pivo aspoň jednou za měsíc. Více než třetina z nich však vypije minimálně jedenáct piv týdně. Čeští pivaři také mění styl nákupu. Podle výzkumu postupně klesá oblíbenost nákupu piva v basách ve prospěch nákupu piva multipacku. Tomu se přizpůsobila i nabídka pivovarů. Pivo v papírových obalech nabízí mj. Plzeňský Prazdroj, Pivovary Staropramen, Krušovice či Rodinný pivovar Bernard. Mnohdy pivovary lákají spotřebitele třeba i originální skleničkou. Studie také prozradila, že lidé, kteří si jdou do obchodu pivo koupit, tak jsou již rozhodnuti jakou značku, druh a jaké množství piva si odnesou s sebou domů. Takto se chová na 60 % spotřebitelů. Třetina nakupujících však kupuje pivo pro někoho jiného.
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |
Vyhledávání