Pivovar Šariš v roku 2003 prodal o 4,3 % více piva
Meziroční nárůst prodeje piva vyrobeného v Pivovaru Šariš, a.s., Veľký Šariš představuje 4,3 %. V uplynulém roce celkový objem prodeje dosáhl 1 309 300 hl. Potřetí za sebou tak pivovar dosáhl rekordní objem produkce. Jeho celková roční výrobní kapacita je 1,4 miliónů hl. Pivovar je v oblasti výroby a řízení kvality na úrovni, která je běžná v zemích EU. Proto ve firmě nemají vážné obavy z poklesu podílu na trhu, právě naopak, členství SR v EU přinese pro pivovar pozitiva. Pivovar dosáhl v minulém roce 27-% podíl na slovenském trhu s pivem. Za poslední tři měsíce dokonce "atakoval" hranici 29 %.
Zvýšení spotřební daně z piva od srpna 2003 však hrozí, že prodej piva bude stagnovat. Jedním z dopadů zvýšené daně je pokles zájmu o dvanáctistupňová piva. Ve výrobním portfoliu pivovaru tvoří 50 % značka Šariš. V uplynulém roce výrazně posilnila svoje postavení v "domácím" regionu, t. j. na východním Slovensku a výrazněji se prosadila hlavně jako sudové pivo v regionech Nitry, Bratislavy, Žiliny, Hurbanova a Komárna. O 38 % vzrostl prodej piva Velkopopovický kozel a o 11 % 11-stupňového piva Smädný mnich. Na export pivovar nevyrábí, ale díky soukromé iniciativě vyvezl za poslední dva roky asi 300 hl piva Šariš do USA..
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |
Vyhledávání