S rokem 2003 jsou v nymburském pivovaru spokojeni
S počtem 150 000 prodaných hektolitrů piva se stal rok 2003 jedním z nejlepších v novodobé historii nymburského pivovaru. Vzrůstá obliba silnějších piv. Oproti roku 2002 narostl prodej pivovaru o 500 hl. Podíl sudového, lahvového a plechového piva na celkové produkci byl zhruba stejný. Vzrostla však obliba ležáckého piva, tedy jedenáctky a dvanáctky. Lidé začali kupovat silnější piva na úkor výčepních. U sudového piva s ležáky zaznamenali nárůst o 20 %. Ležáky dnes tvoří polovinu produkce sudového piva. Absolutně nejlepším měsícem v prodeji piva se loni stal červenec. Jen v tuzemsku nymburský pivovar prodal téměř tři miliony půllitrů piva. Stoupl i prodej do zahraničí. Mimo jiné se nymburským podařilo uzavřít kontrakt s odběratelem v Austrálii. V listopadu lodí k protinožcům vyvezli dva kontejnery. Začátkem ledna se měly vyložit. Prioritou ale zůstává především domácí trh. Nymburští chtějí zůstat lokálním pivovarem. Nemají ambice expandovat na jiné trhy. Vrásky na čele však vedení pivovaru přidělává stát s novým zákonem o spotřební dani. Jen zkrácením termínu zaplacení spotřební daně a jejím zajištěním odčerpali z účtů podniku nemalé zdroje, které mohly být použity na modernizaci provozu. V současné době nymburský pivovar produkuje tři druhy světlých výčepních piv, dva ležáky, tmavou jedenáctku a třináctistupňový speciál.
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |
Vyhledávání