Investoři hledí na pivovarské akvizice s nedůvěrou
Velké světové pivovary se nepříznivému vývoji v poptávce po pivu snaží čelit i akvizicemi, které mají zvýšit jejich podíly na perspektivních trzích. Heineken koupil v květnu 2003 rakouskou skupinu BBAG za 1,9 miliardy eur. Interbrew se zářijovou koupí mnichovské společnosti Spaten za 477 miliónů eur, kterou v prosinci 2003 schválila Evropská komise, stane největším výrobcem piva v Německu, jež je s 11procentním podílem hlavním evropským trhem.
Tuto strategii ale někteří analytici nepovažují za příliš šťastnou. Akvizice jsou totiž čím dál tím nákladnější a nesplňují proto požadovanou míru růstu. Odborníci odhadují, že hodnota akcií Heineken díky koupi BBAG poroste v období 2004 až 2006 o 11 % ročně. Je to ale o čtyři body méně, než dosahoval růst pivovaru v letech 1995 až 2000. Nizozemský výrobce musel navíc vydat dluhopisy v hodnotě jedné miliardy eur, aby mohl tuto transakci financovat.
Pokud jde o Interbrew, koupě Spatenu nebude mít na jeho růst v roce 2004 vůbec žádný vliv, tvrdí analytici. Německý trh je totiž s 1200 lokálními pivovary silně roztříštěný. Investoři proto hledí na každou případnou akvizici s velkou nedůvěrou.
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |
Vyhledávání