úvod
homepage

Zdrojem růstu pro světové pivovary zůstávají východní trhy vytisknout článek

Přidáno: 8. ledna 2004  •  Autor:
průměrné hodnocení Hodnocení: 0 hodnotících Hodnotících: 0 počet zobrazení Zobrazeno: 0x
Slibný potenciál znamenají v těchto těžkých časech snížení světové poptávky po pivu pouze rychle rostoucí východní trhy. Pivovary Carlsberg a S&N vytvořily v Rusku společný podnik BBH a jejich značka Baltika si zde vede velmi dobře. Naproti tomu Interbrew sice v Rusku část trhu ztratil, ale podařilo se mu nepříznivý osud zvrátit. Firma začala pivo stáčet do plastových lahví, které jdou v zemi na rozdíl od skla velmi dobře na odbyt a zákazníci se vrátili. Podobná strategie se pivovaru osvědčila i na Ukrajině. Heineken se koupí BBAG dostal zase na první příčku maďarského a rumunského trhu, kde měl rakouský pivovar silnou pozici. Růst objemů prodeje na všech těchto trzích je obrovský. Ruská pivovarská divize skupiny Interbrew Sun ve třetím čtvrtletí oznámila třicetiprocentní meziroční růst, BBH uvedla 12 %. Ale ani východní trhy se nevyhnou cenové válce, protože místní pivovary se snaží tlačit ceny na nižší úroveň, než jakou vykazuje inflace, upozorňují analytici. Zřejmě nejpřitažlivějším trhem je a v příštích letech bude Čína. Pivní sektor tady roste o 6 % ročně, čímž se tato země stala světovým trhem číslo jedna. A malé a početné čínské pivovary, kterých je v zemi okolo pěti set, jsou pro zahraniční zájemce velmi přitažlivé. Například Interbrew koupil v Číně letos v září za 118 miliónů eur pivovar Lion Diversified, čímž se dostal na čtvrtou pozici v zemi. Přesto hlavní evropské pivovary hledí do budoucnosti skepticky. Na evropském a americkém trhu mohou i v příštím roce počítat s cenovou válkou a na zajímavý čínský trh se dostanou jedině prostřednictvím akvizicí, což pro ně znamená další náklady. Navíc všichni výrobci budou muset i nadále mnohem více investovat do reklamy, což je pro ně další finanční zatížení, shodují se analytici.
vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání