úvod
homepage

České pivo to má v USA těžké vytisknout článek

Přidáno: 5. ledna 2004  •  Autor:
průměrné hodnocení Hodnocení: 0 hodnotících Hodnotících: 0 počet zobrazení Zobrazeno: 0x
Američané prý nejsou zvyklí na kvalitní pivo. Proto například zástupci skupiny Drinks Union proto začali s osvětou. Podepsali s americkou armádou kontrakt na dodávku Zlatopramenu pro vojáky v SRN a Británii. Vedení skupiny věří, že až se vrátí domů, budou se dožadovat českého piva,. USA jsou po Číně druhým největším pivním trhem. Prodá se tam nejvíc importovaného piva na světě. Zástupci pivovarů se však shodují, že v USA existuje byrokratické prostředí se silnými regulačními prvky. Kromě federální legislativy existují i zákony jednotlivých států, některé s pozůstatky z dob prohibice. Omezení reklamy a spotřebitelských soutěží, povinné značení výrobků, daně či cenové tarify mají přímý dopad na strategii pivovarů. Stát od státu se liší i spotřebitelské zvyklosti. Konzumenti jsou hýčkáni pestrou škálou značek, druhů a obalů. Specifický je objem láhve 355 ml namísto evropských 330 ml. Značné jsou i náklady na dopravu. Budvar nesmí podle smlouvy se společností Anheuser-Busch v USA používat značky Budweiser Budvar či Budweiser. Proto začal s vývozem pod značkou Czechvar. Zavedení Czechvaru předcházela dlouhá jednání s právníky a marketingové průzkumy, protože pozici Budvaru ztěžují právní spory. Nakonec bylo pivo uvedeno na trh v roce 2001. Ochranná značka byla vybrána tak, aby byla nekonfliktní,. Czechvar se v USA prodává v prémiové cenové kategorii. Většina prodejů se uskutečňuje ve specializovaných obchodech (liquor stores). V roce 2003 se Budvaru dařilo zejména na západním pobřeží. Za deset měsíců zaznamenali meziroční růst prodeje o 22 %. Budvar celkově v roce 2003 vyvezl téměř 600 000 hl (v roce 2002 asi 513 tisíc hl) piva, do USA něco přes deset tisíc hektolitrů. Pod tradičním označením může Budvar dovážet své pivo do USA jen na teritoria, jako jsou velvyslanectví nebo orgány OSN. Konkurentem je bedlivě sledován. Poté, co se ve státě Maryland objevila láhev s pivem Budvar na soukromé společenské události, Anheuser-Busch se obrátila se stížností na International Trade Commission. Než úřad stížnost projednal, došlo k mimosoudní dohodě. Budvar může dále vyvážet pod značkou Budweiser Budvar pouze na exteritoria a Anheuser-Busch nebude vznášet nároky. Plzeňský Prazdroj je na tom lépe. Jihoafrický koncern SAB, který jej vlastní, si koupil druhý největší americký pivovar Miller Brewing. Prazdroj tak může využívat jeho distribuci. Povědomí o českém pivu je však v Americe nedostatečné. Změna bude vyžadovat značné výdaje do reklamy. Pilsner Urquell se stal vlajkovou lodí koncernu SABMiller při jeho expanzi. V USA je už tato značka prodávána ve všech 50 státech. Plzeňské se řadí do skupiny prémiových piv, cena je o 5 % vyšší než v případě Heinekenu. Kampaně se zaměřují na úspěšné a vzdělané lidi od 25 do 40 let. Prostřednictvím letní reklamní kampaně se Američané dozvěděli, že Pilsner Urquell bylo první pivo typu Pilsner (jediný originál). Cílem bylo přivést konzumenty k závěru, že pít originál je lepší. Jiná akce v USA se nesla pod heslem Picture yourself in Prague, neboli Vyfoťte se v Praze. Autoři nejlepších snímků nafocených při zábavě s přáteli a pivem Pilsner Urquell vyhrávali možnost udělat podobné v Praze. Ve dvou lokalitách (Boston a Chicago) zároveň probíhala silnější kampaň, která byla doplněna nabídkou zaměřenou na barmany, majitele restaurací atd. Někteří tito lidé, pro další úspěch důležití partneři, měli možnost zúčastnit se výletu do ČR. Po návratu jim byla poskytnuta podpora při organizaci vlastní Pilsner Urquell party. Výsledkem těchto akcí je ztrojnásobení prodeje Pilsner Urquell za poslední tři roky; v roce 1999 se prodalo 56 000 hl, v roce 2002 asi 150 tisíc.
vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání