Starobrno míří do světa
Starobrno se na podzim dostalo do jedné z největších světových distribučních sítí piva. Značku z moravské metropole do svého portfolia přiřadila holandská skupina Heineken. Vedení firmy očekává výrazné zvýšení vývozu. Odborníci se domnívají, že zařazení Starobrna do distribuce Heinekenu Brněnským v exportních aktivitách pomůže. Holanďané mají mnoho sesterských společností, které mohou být pověřeny, aby brněnské pivo distribuovaly. Efekt to ale může mít i opačný, vedení společnosti může dostat příkaz k prodeji dalších značek z portfolia Heinekenu na tuzemském trhu. Starobrno je součástí nedávno utvořené skupiny Brau Union. Ta spatřila světlo světa na jaře 2003 fúzí středoevropských aktivit Heinekenu a rakouské BBAG, v níž nizozemský pivovarnický gigant převzal většinový podíl. Do brněnského pivovaru Rakušané kapitálově vstoupili v roce 1994. Jak naznačují výsledky za poslední dva roky, patří Starobrno k úspěšným členům Brau Union. Loňský zisk před zdaněním ve výši téměř 65 milionů korun je nejlepší za posledních deset let. Pomohlo k němu také spojení s lokálním konkurentem Hostanem. Starobrno si tím meziročně posílilo postavení na trhu jižní Moravy. Export brněnských značek se meziročně rovněž zvýšil - o 28 % na necelých 41 tisíc hektolitrů.
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |
Vyhledávání