úvod
homepage

Čeští výrobci piva se snaží o další expanzi na zahraniční trhy vytisknout článek

Přidáno: 27. listopadu 2003  •  Autor:
průměrné hodnocení Hodnocení: 0 hodnotících Hodnotících: 0 počet zobrazení Zobrazeno: 0x
České pivovarnictví ke konci 90. let po příchodu zahraničních investorů do Pražských pivovarů a Plzeňského Prazdroje prošlo zřetelnou transformací. Obě tyto firmy v současnosti, využívajíc pomoc zahraničních majitelů, usilují o expanzi exportu. Plzeňskému Prazdroji se po roce 1999 s pomocí skupiny SABMiller podařilo značně zvýšit cenu hlavní značky Pilsner Urquell, což uvolnilo prostor i pro některé další výrobce. Navzdory tomu si Prazdroj posílil podíl na domácím trhu o čtyři procentní body. Největší transformace se však odehrála u exportu. SABMiller udělal z Pilsner Urquell svou vlajkovou globální značku a financoval reklamní kampaň v Británii, Německu i v USA. V roce 2002 se zvýšil zahraniční odbyt Prazdroje o 36 % na 21,26 milionu hl. Belgická Interbrew zase pomohla pražskému Staropramenu zvýšit export letos do září o 20 %. Státní podnik Budvar, oslabovaný dlouhými soudními spory s americkou Anheuser-Busch, zvýšil tržby v zahraničí jen o 6,5 %. Úspěch vývozu piva však přináší domácím pivovarům dilema. Varné kapacity jsou doma omezené, a tak je nutné vařit pivo blíže cílovým trhům. Na licenční výrobě v zahraničí se již dohodl Staropramen a SABMiller začal vařit Pilsner Urquell v jednom ze svých pivovarů v Polsku. Brzy by se pak mohl prazdroj vařit i v Rusku.
vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání