Export českého piva do Německa nadále roste
Zpomalení hospodářského růstu v sousedním Německu nepostihlo vývoz českého piva na tento třetí největší pivní trh světa. Budějovický Budvar i Plzeňský Prazdroj jsou zde stále úspěšnější. Budvar nyní předstihl pivovar Faxe a stal se s podílem 21,2 % druhou nejsilnější importovanou značkou Německa. Hned za jiným dánským pivovarem Tuborg, jehož tržní podíl je necelých 27 %. Za Budvar se na třetí místo propracoval Plzeňský Prazdroj, který se značkou Pilsner Urquell držel v pololetí 15,8 a s Gambrinusem 1,2 %. Polepšily si i Pivovary Staropramen, které se dotáhly na Faxe a oba mají asi jedenáctiprocentní podíl. Přitom za poslední čtyři roky klesl celkový prodej piva v Německu o 7 %. Úspěch přináší českému pivu nejen kvalita, ale i zlepšená distribuce a výraznější marketink. Zatímco státní Budvar těží z exkluzivity ochranné známky Budweiser, Prazdroj či Staropramen se mohou opřít o své strategické zahraniční vlastníky skupiny SABMiller, respektive Interbrew. Budvar i Prazdroj přitom své prémiové ležáky prodávají o 10 až 15 % dráž než místní výrobci prémiových značek.
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |
Vyhledávání