úvod
homepage

Export českého piva do Německa nadále roste vytisknout článek

Přidáno: 29. října 2003  •  Autor:
průměrné hodnocení Hodnocení: 0 hodnotících Hodnotících: 0 počet zobrazení Zobrazeno: 0x
Zpomalení hospodářského růstu v sousedním Německu nepostihlo vývoz českého piva na tento třetí největší pivní trh světa. Budějovický Budvar i Plzeňský Prazdroj jsou zde stále úspěšnější. Budvar nyní předstihl pivovar Faxe a stal se s podílem 21,2 % druhou nejsilnější importovanou značkou Německa. Hned za jiným dánským pivovarem Tuborg, jehož tržní podíl je necelých 27 %. Za Budvar se na třetí místo propracoval Plzeňský Prazdroj, který se značkou Pilsner Urquell držel v pololetí 15,8 a s Gambrinusem 1,2 %. Polepšily si i Pivovary Staropramen, které se dotáhly na Faxe a oba mají asi jedenáctiprocentní podíl. Přitom za poslední čtyři roky klesl celkový prodej piva v Německu o 7 %. Úspěch přináší českému pivu nejen kvalita, ale i zlepšená distribuce a výraznější marketink. Zatímco státní Budvar těží z exkluzivity ochranné známky Budweiser, Prazdroj či Staropramen se mohou opřít o své strategické zahraniční vlastníky skupiny SABMiller, respektive Interbrew. Budvar i Prazdroj přitom své prémiové ležáky prodávají o 10 až 15 % dráž než místní výrobci prémiových značek.
vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání