Velké pivovary rozšiřují sítě značkových restaurací
Budování sítě originálních značkových restaurací je stále významnější zbraní v konkurenčním boji mezi českými pivovary. Nejvíce tento marketingový krok realizují hlavní tři výrobci v tuzemsku, další už otevření vlastního gastronomického zařízení připravují nebo alespoň plánují. Plzeňský Prazdroj otevře v nejbližší době v Praze svůj čtvrtý a v celém Česku dvanáctý Pilsner Urquell Original Restaurant. Pivovary Staropramen zase rozšířily svůj řetězec "Potrefená husa" o stylovou restauraci v Plzni. Vlastní gastronomickou síť Budvar Barů má také jihočeský pivovar a konkrétní plány v této oblasti už uskutečňuje i skupina PMS Přerov. První objekt z jeho řetězce Arena bude v Přerově otevřen v příštím roce. Tato takzvaná systémová gastronomie se už velmi výrazně uplatňuje v zahraničí a má budoucnost i České republice. Myšlenku těchto gastronomických zařízení s jednotným stylem a nabídkou podporuje i Český svaz pivovarů a sladoven z důvodu zvyšování tzv. pivní kultury. Pivovary buď samy koupí nebo pronajmou objekty a vybavení nebo jen dodávají soukromým provozovatelům vlastní pivovarnické know-how. V každém případě ale velmi obezřetně sledují prostředí, kontrolují způsob a podmínky prodeje svých značek. Pivovary Staropramen mají v Česku zatím osm těchto objektů, další dva chystají v Českých Budějovicích a Ostravě. Společnost je ve všech případech majitelem nebo nájemcem budov, samotný provoz pak zajišťuje vybraná firma. Opačnou cestou postupuje a.s. Plzeňský Prazdroj, která s budováním sítě značkových prodejen začala už v roce 1995. První zařízení bylo v Karlových Varech a zatím poslední jedenáctý objekt z celého řetězce byl otevřen letos v Plzni. Zdejší restauraci U Mansfelda vlastní soukromá společnost, pivovar se finančně podílel na jejím vybavení a sleduje do detailu podmínky provozu.
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |
Vyhledávání