Pivní magazín od října
Pivní magazín je název nového měsíčníku, jehož první číslo vychází právě v tomto měsíci. Autoři pojali koncepci časopisu, šířícího osvětu o dění v restauracích, pivovarech i o kultuře s pivem a restauracemi. První část periodika bude odbornější, druhá spíše oddechová. Časopis chce spolupracovat se Svazem pivovarů a sladoven v rámci projektu České pivo. Ten si klade za cíl kultivovat pití piva. To znamená vést pivaře od kvantity ke kvalitě. Šéfredaktor Pivního kurýra je spisovatel a výtvarník Jaroslav Novák Večerníček. Na stránkách časopisu nenajdete z důvodu objektivity a nezávislosti žádnou inzerci pivovarů. Prostor by spíše měly dostat firmy zaměřené na restaurační zařízení a jejich hosty. Rozjezd časopisu v tuto chvíli finančně podporuje japonský podnikatel Tomio Okamura, milovník českého piva. Polovinu nákladu prvního čísla budou distribuovat vybrané pivovary do svých provozoven, které zavážejí pivem a kde se časopis bude prodávat (Praha a střední Čechy a Českomoravská Vysočina). Druhá polovina nákladu bude k dostání u čerpacích stanic v prodejních stáncích s tiskem v Praze a ve středních Čechách. V současnosti má magazín sjednanou distribuci s Plzeňským Prazdrojem (18 000 provozoven) a pivovary Benešov, Polička, Broumov a Vyškov. Nejpozději od ledna 2004 by měl být časopis kompletně celostátní, s nákladem podle objemu inzerce - reálný nejnižší odhad je 400 tisíc výtisků. Náklad se zdá nadsazený, ale jen zdánlivě. V ČR je něco přes 40 tisíc restaurací, takže při celoplošné distribuci přijde na jednu provozovnu deset kusů magazínu na měsíc. Autoři chtějí spolupracovat s Pivním kurýrem a také internetovými pivařskými servery. Server Svet piva.cz je také oficiálním partnerem magazínu. Grafika Pivního magazínu je v retrostylu, který svým grafickým zpracováním připomíná periodika z přelomu 19. a 20. století. Zároveň je typografickým zpracováním na současné úrovni.
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |
Vyhledávání