úvod
homepage

Malé pivovary úspěšné pronikají na limonádový trh vytisknout článek

Přidáno: 24. září 2003  •  Autor:
průměrné hodnocení Hodnocení: 0 hodnotících Hodnotících: 0 počet zobrazení Zobrazeno: 0x
Regionální výrobci piva se pokoušejí prosadit na trhu nejen běžnými pivy a pivními speciály, mnoho z nich se věnuje také výrobě sycených nealkoholických nápojů. Češi nyní vypijí téměř dvakrát tolik nealko nápojů než piva. Právě letošní horké léto přálo spotřebě limonád. Například v pivovaru Černá Hora, známém výrobou limonád s přídavkem chmele, zaznamenali nárůst prodeje piva o 11 %, ale u limonád byl nárůst 180 %. V roce 2002 tu vystavili 20 000 hl limonád, což bylo nejvíce z malých pivovarů. Pivovary při distribuci využívají obchodní síť vytvořenou pro své pivní produkty. Také trh s nealko nápoji ovládají velcí zahraniční giganti jako Coca Cola a Pepsi Cola. Pivovary se na tuzemském ročním objemu 2,3 milionu hl podílí necelým jedním procentem. Za první pololetí roku 2003 pivovary vyrobily dohromady 40 000 hl nealkoholických nápojů, což byl o téměř polovinu méně než ve stejné období roku 2002. Tato čísla odráží omezování produkce u velkých pivovarů, které o výrobu limonád nemají příliš zájem. Pivovary vyrábějící limonády: Černá Hora, Pardubice, Nymburk, Jihomoravské pivovary (Vyškov), Platan, Podkováň, Eggenberg, Březnice, Chodovar, Benešov.
vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání