Malé pivovary úspěšné pronikají na limonádový trh
     
  
      
  
    
     
  
  
                Regionální výrobci piva se pokoušejí prosadit na trhu nejen běžnými pivy a pivními speciály, mnoho z nich se věnuje také výrobě sycených nealkoholických nápojů. Češi nyní vypijí téměř dvakrát tolik nealko nápojů než piva. Právě letošní horké léto přálo spotřebě limonád. Například v pivovaru Černá Hora, známém výrobou limonád s přídavkem chmele, zaznamenali nárůst prodeje piva o 11 %, ale u limonád byl nárůst 180 %.  V roce 2002 tu vystavili 20 000 hl limonád, což bylo nejvíce z malých pivovarů. Pivovary při distribuci využívají obchodní síť vytvořenou pro své pivní produkty. Také trh s nealko nápoji ovládají velcí zahraniční giganti jako Coca Cola a  Pepsi Cola. Pivovary se na tuzemském ročním objemu 2,3 milionu hl podílí necelým jedním procentem. Za první pololetí roku 2003 pivovary vyrobily dohromady 40 000 hl nealkoholických nápojů, což byl o téměř polovinu méně než ve stejné období roku 2002. Tato čísla odráží omezování produkce u velkých pivovarů, které o výrobu limonád nemají příliš zájem. Pivovary vyrábějící limonády: Černá Hora, Pardubice, Nymburk, Jihomoravské pivovary (Vyškov), Platan, Podkováň, Eggenberg, Březnice, Chodovar, Benešov.
    
  
      Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
| Celkem 0 komentářů | Komentovat | 
Vyhledávání
      
