Zahraniční piva nemají v tuzemsku velké šance
Podíl zahraničních značek na tuzemské pivní spotřebě mírně přesahuje jedno procento. V roce 2002 činil import piv do ČR celkem 167 000 hl, v prvním pololetí 2003 se dovezlo 80 500 hl. Odbornicí ani nepředpokládají, že by se podíl cizích piv na českém trhu nějak zvlášť zvyšoval. Brání tomu poněkud odlišná chuť zahraničních piv a rovněž jejich vyšší cena. Největší vývoz do českých zemí má již tradičně Slovensko. V roce 2002 to činilo 116 000 hl a za první pololetí letošního roku 59 000 hl. Pivo Zlatý Bažant z produkce pivovaru Hurbanovo, který patří do skupiny Heineken Slovakia, má v ČR renomé, poslední léta se prosazuje i v čepované formě. Tato značka zabírá zhruba polovinu celého slovenského vývozu do ČR. V supermarketech má našinec možnost zakoupit i pivo Topvar. Distribuovat zahraniční piva do Česka se snaží i pivovary vlastněné cizím kapitálem. Zejména se jedná o Pražské pivovary, které slaví úspěch v českých restauracích s belgickým ležákem Stella Artois a pšeničným pivem Hoegaarden z produkce vlastníků firmy Interbrew. Pražské pivovary dokonce pořádají pro hospodské tzv. Belgické večery s ochutnávkou nových značek piv. Belgické pivo dováží do České republiky i pivovar Bernard, jehož spolumajitelem je belgická společnost Duvel Moortgat. Vícestupňového speciálu Duvel se za první pololetí 2003 v Česku prodalo 6 000 třetinkových lahví.
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |
Vyhledávání