úvod
homepage

Výdaje pivovarů na reklamu se loni proti roku 1997 ztrojnásobily vytisknout článek

Přidáno: 25. srpna 2003  •  Autor:
průměrné hodnocení Hodnocení: 0 hodnotících Hodnotících: 0 počet zobrazení Zobrazeno: 0x
Výdaje tuzemských výrobců piva na reklamu se od roku 1997 více než ztrojnásobily na loňských zhruba 613 milionů korun. Drtivou část z této sumy, asi 555 milionů korun, představovaly peníze vložené do propagace v televizi. Asi 27 milionů korun loni připadalo na reklamu v časopisech a 16,7 milionu korun na noviny. Rádia z reklamních peněz vynaložených pivovarníky dostala 14,5 milionu korun. Celková částka nezahrnuje výdaje na billboardy, které ji však výrazně neovlivní. Za růstem reklamních výdajů je stoupající počet pivních značek, které v médiích inzerují. Televize využívají ke komunikaci se zákazníkem stále více i regionální pivovary či skupiny, které dříve tato velká a drahá média opomíjely. Rozhodující podíl televize na pivovarské reklamě vychází z efektivnosti tohoto média. Pro národní značky je to nejefektivnější forma pokrytí cílové skupiny. Cena na osloveného člověka vychází v televizi v podstatě nejvýhodněji. Souvisí to také s tím, že produkt sám o sobě, tedy značky piva, jsou hodně o emocích a televize je médium, které to dokáže nejlépe předat. Pivní značky mají v tuzemsku poměrně velkou tradici a jejich znalost je relativně vysoká. Výrobci tedy musejí piva podporovat výrazněji, než jen budovat o nich povědomí. K silnějšímu profilování značek potom nestačí statický obraz, jako billboard či obrázek v tisku. Nejmenší podíl rádií podle odborníků plyne z toho, že ta se spíše využívají ke komunikaci speciálních promočních aktivit, které jsou cíleny lokálně. Místních rádií je přitom hodně, takže jsou k tomu příhodná. Obecně se zvyšuje kvalita pivní reklamy a roste i její propracovanost. Souvisí to i s celkovým rozvojem reklamní branže, kde je více zkušeností a investuje se více peněz.
vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání