Češi dávají stále více přednost čepovanému před lahvovým
Například v roce 1997 pivo v lahvích a plechovkách zabralo podíl 55 % na celkovém prodeji, v současné době tento podíl na trhu klesl na „úkor“ čepovaného na pouhých 45 %. Rychlé snížení konzumace lahvového piva dokonce způsobilo celkový pokles českého pivního trhu, jelikož nárůst spotřeby piva v restauracích nebyl tak prudký. Prodej točeného piva od roku 1997 stoupl o 9 % na loňských zhruba 8,75 milionu hektolitrů. Proti tomu odbyt lahvového a plechovkového piva za stejné období spadl o 14 % na 7,45 milionu hektolitrů. Na vině je dle odborníků změna životního stylu obyvatelstva. Domácí spotřeba lahvového piva měla formu např. popíjení u televize. Lidé ale v současnosti tráví více času v práci a poté se chtějí bavit někde venku, k čemuž mají větší možnosti než dříve. Počet hospod se totiž v posledním desetiletí zdvojnásobil (asi na 33 000). Navíc se rozšířily druhy restauračních zařízení. Od klasických pivnic až po speciálně zaměřené kluby s dalšími možnostmi zábavy. Lidé si prostě mají možnost vybrat, kde si vypít své pivko. Také úroveň těchto podniků v posledních letech přece jen vzrostla. Na tom mají i podíl pivovarské firmy budováním značkových restaurací. V restauracích, kam se jeho spotřeba přesouvá, je však pivo stále více vystaveno konkurenci jiných nápojů, například kvalitních vín i tvrdého alkoholu.
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |
Vyhledávání