Velké pivovary se dohodly na etickém kodexu podpory odbytu
Ředitelé pěti největších pivovarnických společností v České republice podepsali dohodu o dodržování etického kodexu odpovědných výrobců piva. Pravidla, která se týkají především reklamy a dalších způsobů podpory prodeje, vycházejí z obdobných etických norem používaných v zahraničí i z kodexu české Rady pro reklamu. Jdou nad rámec tuzemské legislativy, sdělil předseda Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý.
Kodex například stanovuje, že reklama nebude představovat nebo propagovat nezodpovědnou konzumaci, například množstvím konzumovaného nebo vyobrazeného nápoje nebo následky jeho nadměrného užití. Nesmí také záporně či ironicky hodnotit abstinenci nebo zdrženlivost.
V pravidlech se dále mimo jiné uvádí, že reklama bude podporovat prodej značky s cílem vybudovat věrnost značce nebo motivovat k její změně, ne však podporovat nadměrné zvýšení konzumace piva jednotlivými konzumenty. Také nemá tvrdit ani naznačovat, že spotřeba piva může přispět k sexuálnímu úspěchu.
Zdroj: www.mam.cz
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |
Vyhledávání