Přátelé piva ocenili tmavý ležák Budweiser Budvar
„Druhého místa v hlasování Sdružení přátel piva si velmi vážíme. Jde o ocenění od skutečných znalců piva, kteří se pivu věnují i ve svém volném čase. Jejich názor má pro okolí velkou váhu a může výrazně ovlivnit i další spotřebitele. Zároveň jsme rádi, že názor členů SPP potvrzují i prodejní výsledky tmavého ležáku. Od uvedení na trh v roce 2004 jeho prodej výrazně roste. Loni se prodej tmavého ležáku meziročně zvýšil o 56 % a v letošním roce to bude kolem 50 %,“ řekl k výsledkům soutěže Petr Samec, PR manažer Budějovického Budvaru.
Ocenění od SPP je v letošním roce již třetím úspěchem tohoto piva. V září získal tmavý ležák Budweiser Budvar prestižní titul „World´s Best Lager“ (Nejlepší ležák světa) v soutěži britského časopisu „Beers of the World“. Stříbrnou medaili obdržel od odborné poroty v rámci Žatecké Dočesné 2007. V loňském roce získal tmavý ležák stříbrnou medaili ve světové soutěži kvality výrobků pořádané belgickým International Institute for Quality Selections. V České republice získal v roce 2006 také titul „Tmavé pivo roku“ od Sdružení přátel piva. V roce 2005 udělila porota nejstaršího londýnského pivního festivalu „The London Drinkers’ Beer and Cider Festival“ tmavému ležáku Budweiser Budvar ocenění “Best imported beer“ (Nejlepší importované pivo).
Řada ocenění je i satisfakcí pro autora receptury tmavého ležáku, Ing. Aleše Dvořáka, technologa Budějovického Budvaru. „Mám z úspěchů tmavého piva velkou radost. Ukazuje totiž, že jsme uvařili pivo, které je nejen kvalitní, ale také chutná znalcům i zákazníkům. Letošní výsledky soutěže Sdružení přátel piva mne osobně potěšily dvojnásobně. Mladší bratr tmavého ležáku – výčepní pivo Pardál - dokázal od SPP nasbírat dostatek hlasů na 6. místo. A to přesto, že Pardál je na trhu jen pár měsíců a navíc je k dostání jen v jižních Čechách,“ sděluje své pocity Aleš Dvořák. Ten stál i za vývojem piva značky Pardál a může být považován za otce obou značek.
Tmavý ležák Budweiser Budvar má obsah alkoholu 4,7 % objemových. Je vyroben stejným postupem jako světlý ležák, za použití hlávkového žateckého chmele a vody ze 300 m hlubokých artéských studní. Rozdílem je použití celkem čtyř druhů ječných sladů: českého, mnichovského, karamelového a praženého. Na rozdíl od většiny ostatních tmavých piv na českém trhu v jeho chuti nepřevažuje sladkost – chuť je jemně hořká a karamelová. Má výrazně tmavou barvu, velmi hustou a trvanlivou pěnu a delikátní vůni po praženém sladu.
Tmavý ležák je v nabídce Budějovického Budvaru od roku 2004. Jeho prodej stále roste. V roce 2006 činil výstav tmavého ležáku Budweiser Budvar téměř 20 000 hl, což bylo meziroční zvýšení o 56 %. Asi polovina produkce byla exportována do 13 států. V roce 2007 dynamické zvyšování prodeje tmavého ležáku pokračuje: za prvních devět měsíců je meziroční zvýšení asi 50 %. Největší objem tmavého ležáku směřuje kromě České republiky do Německa, Velké Británie, Ruska, Slovenska a Finska. Tmavý ležák má překvapivě veliký úspěch také v Chorvatsku.
Ocenění udělovaná SPP jsou tradiční pivní soutěží v České republice. Vítězná piva jsou kombinací oblíbenosti a kvality. První část hodnocení probíhá formou hlasování členů a příznivců SPP. Na jeho základě vedení sdružení vyhodnotí v každé kategorii pořadí dle oblíbenosti. V druhé části hodnocení posoudí členové Pivního sněmu (volený orgán SPP dle stanov) piva, která se umístila v hlasování našich členů a příznivců na prvním až třetím místě a určí konečné pořadí. Posouzení probíhá formou anonymní degustace. Více informací o SPP získáte na http://www.pratelepiva.cz/.
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |