úvod
homepage

Prazdroj zvyšuje export piva na Jadran o 45% vytisknout článek

Přidáno: 25. září 2007  •  Autor:
průměrné hodnocení Hodnocení: 0 hodnotících Hodnotících: 0 počet zobrazení Zobrazeno: 8298x
Plzeňský Prazdroj, největší exportér českého piva, zvyšuje vývoz svých značek i popularitu českého piva v balkánských zemích na jadranském pobřeží. Za prvních 8 měsíců roku 2007 vyvezl do Chorvatska, Slovinska a Černé Hory takřka 4.800 hl piva, t.j. meziročně o 45 % více. Roste počet míst, kde se v Chorvatsku čepuje české pivo, proto si čeští turisté vozí k Jadranu méně piva v plechovkách než dříve.

Klíčovou značkou pro tento region je Pilsner Urquell, kterého se letos pod jadranským sluncem vypilo více než 4.100 hl, o 42 % více než od ledna do srpna 2006. Podpůrnou značkou je Velkopopovický Kozel Tmavý s letošním objemem 640 hl (meziročně + 65 %).

„Chorvatsko jako největší země regionu a oblíbený letní cíl českých turistů je hlavní destinací plzeňského exportu v zemích bývalé Jugoslávie. Plzeňský Prazdroj se zde soustřeďuje jak na budování celoročního lokálního trhu v hlavních centrech regionu jako např. Záhřeb, tak na využití sezónního prodeje na pobřeží,“ říká Michal Rába, manažer zahraničního obchodu Plzeňského Prazdroje pro jižní Evropu.

Důraz je kladen na čepované pivo, které tvoří 90 % prodejů. Celkový počet výčepních míst (restaurace, bary, plážové bary) již dosáhl 123. Největší „hustota“ Pilsner Urquell na celoročním čepu je v přirozených centrech (Záhřeb, Split, Rijeka). V sezónních oblastech střední a jižní Dalmácie a na jadranských ostrovech je čepovaný Pilsner Urquell k mání na 54 místech.

Podle aktuálního výzkumu mezi řidiči, delegáty a průvodci CK Vítkovice Tours, největšího českého specialisty na zájezdy k Jadranu, si průměrný domácí milovník piva putující k Jadranu s cestovní kanceláří s sebou veze sedm plechovek českého piva, nejčastěji značek Gambrinus, Velkopopovický Kozel a Radegast. Zásoby piva z domoviny si takto bere k moři necelých 60 % těchto turistů. „Dříve si Češi vozili na Jadran výrazně více piva. V posledních letech toto množství klesá, zřejmě i díky tomu, že se rozšiřuje počet míst, kde si Češi mohou dát v Chorvatsku české pivo v hospodě,“ říká,b> Libor Šugárek, výkonný ředitel CK Vítkovice Tours.

Ale i ti, kteří nechtějí sedět v restauraci, si mohou dopřát Pilsner Urquell nebo tmavého Kozla – obě značky se s jedinou výjimkou prodávají ve všech rozhodujících chorvatských řetězcích.

Největší objemy značek Plzeňského Prazdroje se v Chorvatsku zkonzumují od května do srpna, za vydatné podpory českých turistů. V letošním červenci dokonce Pilsner Urquell zaznamenal historický měsíční rekord 1260 prodaných hl.

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání