úvod
homepage

Velkopopovický Kozel nejúspěšnějším českým pivem v zahraničí vytisknout článek

Přidáno: 2. září 2007  •  Autor:
průměrné hodnocení Hodnocení: 0 hodnotících Hodnotících: 0 počet zobrazení Zobrazeno: 5146x
Využití marketingové podpory i dalších možností, které nabízí globální pivovarnická skupina SABMiller, pomáhá značce Velkopopovický Kozel vybudovat skutečně celoevropský status. Dnes je Velkopopovický Kozel čtvrtou největší značkou v portfoliu SABMiller v Evropě. Během posledních pěti let se celkový prodej značky zvýšil o 25 procent. Tyto údaje uvádí právě vydaná výroční zpráva SABMiller za finanční rok 2007*.

Velkopopovický Kozel se nyní prodává v 25 zemích, především v Evropě, ale i v zámoří. Celkový prodej (doma i v zahraničí) ve finančním roce 2007 vzrostl o 17 % a dosáhl 2,5 milionu hektolitrů*. Největších objemů prodeje dosahuje značka v zemích, kde se pivo vyrábí v licenci, v pivovarech patřících SABMiller – na Slovensku, v Rusku a v Maďarsku. Meziroční nárůst této výroby tvořil 23 %*, přičemž jen na ruském trhu překročila značka Velkopopovický Kozel magickou hranici 1 milionu hektolitrů prodaných za rok.*

„Případ Velkopopovického Kozla ukazuje schopnost skupiny SABMiller pracovat se značkou, která má kořeny v jedné zemi, vede si dobře a má potenciál překročit hranice a posílit portfolio značek v jiných zemích,” zdůrazňuje nejnovější výroční zpráva SABMiller.

K růstu prodeje přispívá reklama, která vzniká v jednotlivých zemích a respektuje tradice národních trhů. Značce pomáhají také rozmanité aktivity na podporu prodeje (soutěže, publikace, speciální internetové stránky, sponzoring). Největším trhem, kde se Velkopopovický Kozel vyrábí v licenci, je Rusko, největší exportní destinací je Finsko.

V Rusku je Velkopopovický Kozel nejrozšířenější značkou českého piva. Ve své reklame využívá právě motivu české pivní kultury, tradice a kvality. Nejnovější reklamní kampaň, která zahrnuje také televizní spoty, ukazuje rodiště piva Velkopopovický Kozel – městečko Velké Popovice, pivovar i tradiční způsob výroby piva.

Distributor značky ve Finsku soustřeďuje své marketingové aktivity hlavně na supermarkety. Mimochodem, Finsko je jedinou zemí na světě, kde se tmavý Velkopopovický Kozel prodává v plechovkách: největší úspěch má speciální balení čtyř plechovek. V pohostinství se komunikace značky zaměřila na spojení s českou kuchyní, když podpořila vydání české pivní kuchařky – ve spolupráci s velkým řetězcem barů a restaurací. *Rok končící 31.3.2007

Velkopopovicky Kozel v zahraničí – fakta a zajímavosti:
· Dostupný ve 25 zemích po celém světě. Jen ve střední a východní Evropě se prodává v 13 zemích.
· Nejvzdálenějšími exportními destinacemi jsou Austrálie, Kanada a Honduras
· Největším exportním trhem je Finsko: ve finančním roce 2007* činil prodej 28 000 hektolitrů; ve Finsku je Velkopopovický Kozel největší importovanou značkou piva a tmavá varianta je nejpopulárnější (tvoří více než 50 % prodeje)
· Rusko je trhem s největším ročním objemem prodeje – více než 1 milion hektolitrů.

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání