úvod
homepage

Prazdroj: růst prodeje hlavně díky exportu vytisknout článek

Přidáno: 16. srpna 2007  •  Autor:
průměrné hodnocení Hodnocení: 0 hodnotících Hodnotících: 0 počet zobrazení Zobrazeno: 7670x
Poprvé v historii překonán za pololetí kalendářního roku prodej 4,5 milionu hektolitrů, meziroční nárůst je 5,4 %

Plzeňský Prazdroj, a.s., vedoucí česká pivovarnická společnost, dnes oznámila pololetní prodejní výsledky. Export a domácí prodej přesáhl v prvním pololetí kalendářního roku 2007 poprvé v historii 4,5 milionu hektolitrů, což je meziroční nárůst o 5,4 %. Hlavním tahounem úspěšných prodejů byl export, který meziročně stoupl o 12,5 %.

Plzeňský Prazdroj potvrdil své postavení největšího českého exportéra piva. Celkový objem vývozu značek Plzeňského Prazdroje (tzn. bez započtení licenčních výrob) se zvýšil v porovnání se stejným obdobím roku 2006 o 12,5 % a dosáhl 430 tisíc hektolitrů. Pilsner Urquell, největší exportní značka českého piva, zaznamenal meziroční růst exportu o 11 %. Hlavními zahraničními trhy zůstávají tradičně Německo, USA a Slovensko. Na mapě exportu také přibylo několik nových zemí: piva z portfolia Plzeňského Prazdroje lze nyní koupit i v Albánii, Gruzii a Černé Hoře.

Na domácím trhu celkový růst prodeje značek Plzeňského Prazdroje o 4,8 % byl v souladu s vývojem pivního trhu. Nejprodávanější značky českého piva - Gambrinus - se v prvním pololetí 2007 prodalo o 2,2 % více než ve stejném období loňského roku, prémiová značka Pilsner Urquell si polepšila v meziročním srovnání o 4 %.

„S výsledky za první pololetí jsme s ohledem na vývoj trhu spokojeni. Na úspěchu našich značek se vedle marketingových aktivit pozitivně podepsal i dřívější začátek „letní“ sezóny. Díky teplému počasí významně rostl v prvním pololetí prodej typicky „dovolenkových“ a „grilovacích“ balení, tj. plechovky (+17 %) a multipacky (+65 %).,“ říká Otakar Binder, ředitel obchodu a distribuce Plzeňského Prazdroje.

Nejvýznamnější fakta a trendy 1. pololetí 2007 z pohledu Plzeňského Prazdroje:
export vzrostl o 12,5 %
domácí prodeje stouply o 4,8 %, v souladu s vývojem na celém trhu
poprvé v historii byla překonána hranice 4,5 milionu hektolitrů prodaných za pololetí
pivovarská sezóna začala s předstihem už během netradičně teplého a slunečného jara.

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání