úvod
homepage

Výsledky smlouvy se společností Anheuser-Busch o distribuci piva Czechvar vytisknout článek

Přidáno: 18. července 2007  •  Autor:
průměrné hodnocení Hodnocení: 0 hodnotících Hodnotících: 0 počet zobrazení Zobrazeno: 7309x

Smlouva se společností Anheuser-Busch o distribuci piva Czechvar přináší pozitivní výsledky

Zahájení spolupráce Budějovického Budvaru, n.p. s největším hráčem na americkém trhu, společností Anheuser-Busch, se projevilo ve významném nárůstu prodejů světlého ležáku, který se v USA prodává pod značkou Czechvar. I když je na celkové hodnocení ekonomických přínosů zatím příliš brzy, během prvního pololetí 2007 zaznamenal pivovar Budějovický Budvar, n.p. meziroční zvýšení exportu svého piva do USA o 58%. Nepotvrdily se tak původní spekulace, které obsah a výhodnost smlouvy zpochybňovaly. Dle výsledků analýzy smlouvy se jedná o ryze standardní kupní smlouvu, která neohrožuje ochranné známky a ani neupřednostňuje společnost Anheuser-Busch v případné privatizaci.

„Jsme velice spokojeni, že se podařilo dosáhnout tak pozitivních výsledků. Za první pololetí 2007 nám vzrostl vývoz světlého ležáku „Czechvar“ do USA meziročně o zmíněných 58%, což předčilo i naše očekávání,“ komentuje obchodní výsledky Ing. Robert Chrt, obchodní ředitel pivovaru Budějovický Budvar a dodává: „Naši partneři dále usilovně pracují na propagaci a dalším zvýšení prodejů Czechvaru. Očekáváme, že i konečné výsledky roku 2007 budou velmi dobré,“ Czechvar se v USA nejvíce prodává ve třetinkových láhvích balených po 6 kusech (tzv. 6-pack). Začal se ale zvyšovat i počet restaurací, které nabízejí točený Czechvar a prodej sudového Czechvaru tak za první pololetí stoupl o 32%, je tedy vyšší než jeho prodej za celý minulý rok 2006.

Pivo značky Czechvar bylo také v březnu vybráno jako jeden z nových klíčových produktů, které společnost Anheuser-Busch propagovala na své výroční obchodní konferenci v New Orleans. Konference se účastnilo přes 6000 velkoobchodníků s nápoji z celých USA a také 3 manažeři z Budějovického Budvaru. „Podle ohlasů, které jsem slyšel přímo od dalších účastníků konference, je naše pivo přijímáno velmi příznivě, zejména díky jeho jemné chuti,“ komentuje dojmy z obchodní konference Robert Chrt.

Nepotvrzují se tak spekulace některých médií, která uzavření importní smlouvy mezi pivovary Budějovický Budvar, n.p. a Anheuser-Busch Inc. letos v lednu zpochybňovala. Základní principy smlouvy objasnil při oficiální návštěvě v dubnu ředitel pivovaru Ing. Jiří Boček také premiérovi a ministru zemědělství ČR. “Rozhodně se nejedná o smlouvy, které by ohrožovaly hodnotu známky nebo předurčovaly cestu privatizace. Já osobně považuji za úspěch, že se nám podařilo využít distribučních kanálů firmy Anheuser-Busch,” konstatoval Petr Gandalovič, ministr zemědělství ČR na setkání s novináři v Budějovickém Budvaru dne 6. dubna 2007.

Ministerstvo zemědělství již také prostudovalo obsah smlouvy a její právní analýzu. Podle této analýzy je smlouva standardní obchodní smlouvou. Ze smlouvy nelze vyvozovat jakékoliv jiné nároky ABI vůči Budějovickému Budvaru nebo vůči České republice. Uzavření smlouvy nemá ani nemůže mít za následek jakékoliv spojení, sloučení nebo propojení obou podniků a není ani příslibem možného budoucího spojení či fúze obou subjektů. Smlouva se také nijak nedotýká postavení obou subjektů v právních sporech ani nepředjímá jejich výsledek.

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání