Plzeňský Prazdroj oznámil hospodářské výsledky za finanční rok
Hlavní údaje:
· Tržby z prodeje vzrostly o 6,4 % a dosáhly 14,42 miliardy korun
· Čistý zisk po zdanění za účetní období vzrostl o 2,6 % a dosáhl 3,46 miliardy korun
· Zahraniční prodej vzrostl o 15%
Výsledky jsou ovlivněny významnou investicí do infrastruktury Plzeňského Prazdroje s důrazem na podporu rozvoje exportu.
Plzeňský Prazdroj je významným subjektem české ekonomiky. Do rozpočtu České republiky za uplynulý fiskální rok odvedl na daních celkem 4,7 mld. Kč, což mu zajistilo opětovně místo v první dvacítce největších plátců daní.
Díky růstu zahraničních prodejů a také díky inovacím obalů odebral Plzeňský Prazdroj od českých dodavatelů i více surovin. Například nákupy ječmene vzrostly o 10 % a zakázky dodavatelům obalů dosáhly hodnoty 500 mil. Kč.
Ve finančním roce končícím 31. března 2007 Plzeňský Prazdroj, a. s., potvrdil své postavení předního českého výrobce a exportéra piva. Zahraniční prodej piva (export
a licenční výroba v zahraničí) meziročně zvýšil o 15 %, na domácím trhu zvýšil objem prodeje o 1% v souladu s celkovým vývojem trhu.
Česká republika je vyspělý pivní trh, a proto se zde Plzeňský Prazdroj zaměřuje více na prémiové značky, jejichž prodeje během roku vykázaly uspokojivý růst. Na druhé straně pokles zaznamenaly prodeje levnějších značek. Plzeňský Prazdroj se rovněž zaměřuje na podporu prodeje českého piva v zahraničí. Toto úsilí jde ruku v ruce se stálým zdokonalováním image, prezentace a zkušeností spotřebitelů českého piva v souladu se standardy české pivní kultury.
Export Plzeňského Prazdroje se meziročně zvýšil o 90.000 hl, tedy o 12 %. Pilsner Urquell s exportním růstem 13 % opět potvrdil postavení hlavní prémiové značky Plzeňského Prazdroje a roli vlajkové lodi mezinárodního portfolia mateřské společnosti SABMiller. Hlavními zahraničními trhy jsou tradičně Německo (kde se Pilsner Urquell stal nejprodávanějším dováženým pivem), USA a Slovensko; velké nárůsty se nově podařily v exportu do skandinávských zemí (+24 %).
Mike Short, předseda představenstva a generální ředitel Plzeňského Prazdroje, a.s., zdůraznil ve svém komentáři k těmto hospodářským výsledkům: „Uplynulý fiskální rok proběhl v Plzeňském Prazdroji především ve znamení rozsáhlých investic přesahujících 3,5 miliardy korun. K zajištění předpokládaného nárůstu exportu značky Pilsner Urquell jsme dokončili velké projekty zaměřené na rozšíření kapacit pivovaru v Plzni. Zvýšili jsme výrobní kapacity na varně i ve studených provozech a zavedli jsme vyspělou technologii stáčení, která zajišťuje, že kvalita piva dosažená při výrobě je zachována během přepravy na vzdálené exportní trhy.
Rovněž jsem potěšen, že prestižní americký Beverage Testing Institute ohodnotil pivo Pilsner Urquell nejvyšším hodnocením kvality v rámci chuťového testování široké škály významných značek piva plzeňského typu – a že tento úspěch se dočkal široké publicity. Nejlepším důkazem popularity Pilsner Urquell je však stále rostoucí zahraniční poptávka po pivu vyrobeném v našem pivovaru.“
Zároveň PPAS propaguje nepřímo české pivo ve světě - investicemi do marketingu značky Pilsner Urquell, formou vzdělávacích programů. Nejlepší „reklamou“ na české pivo ve světě je 130 miliónů lahví a plechovek vysoce kvalitního piva s výrazným uvedením českého původu, které Plzeňský Prazdroj exportoval v minulém roce. To vše rozhodně pomáhá růstu popularity českého piva v zahraničí a zprostřed-kovaně i dalším českým pivovarům k navyšování exportu.
Prodej značek Plzeňského Prazdroje na domácím trhu vzrostl o 68.000 hl na 8,1 mil. hl. Gambrinus si udržel pozici nejoblíbenějšího českého piva a díky inovaci láhví i přepravek stoupl prodej lahvového Gambrinu o více než 10 %. Domácí prodej táhly především Pilsner Urquell (+4 %) a Velkopopovický Kozel (+10 %). V návaznosti na proměnu životního stylu konzumentů, která jde ruku v ruce s jejich očekáváním zaručené kvality, pokračuje nealkoholické pivo Radegast Birell v dvouciferném růstu (+48 %), kterého dosáhlo již v předchozích letech. V závěru fiskálního roku 2007 také Plzeňský Prazdroj obohatil český pivní trh o dva nové speciály - polotmavý ležák Master 13° a tmavý ležák Master 18°.
Na jaře 2007 společnost dokončila výměnu obalů u všech svých značek, kdy i Radegast, Radegast Birell a Velkopopovický Kozel začaly používat odlehčené lahve GOLD. Postupně se u těchto značek zavádějí i nové přepravky a multipacky. Značka Pilsner Urquell své obaly modernizovala na podzim 2006 uvedením nových (taktéž odlehčených) lahví, plechovek a přepravek.
Lehčí láhve v kombinaci se zdokonalením logistického plánování ročně sníží počet najetých kilometrů o 31 % a ušetří 3,5 mil. litrů nafty.
Dlouhodobý záměr rozvoje české pivní kultury Plzeňský Prazdroj podpořil domácími i zahraničními vzdělávacími programy o výrobě a ošetřování českého piva, důrazem na kvalitu nejen ve výrobě, ale především v prodeji (nové 5hl tanky pro restaurace, 15l soudky, programy sanitace a certifikace). Certifikáty kvality za dobře ošetřené pivo získalo dalších cca 100 restaurací a pivnic a jejich celkový počet již dosáhl 800. V ČR vyškolil Plzeňský Prazdroj 349 pivních znalců. Zahraniční programy plzeňských sládků o historii, výrobě a ošetřování piva plzeňského typu absolvovalo přes 4000 osob v zahraničí. Prohlídkové trasy pivovarů a Pivovarské muzeum navštívilo 170 tisíc osob, z toho polovina cizinců.
Finanční ukazatele:
Rok končící
31. března 2007(tis. Kč) 31. března 2006(tis. Kč)
Tržby za prodej zboží,
vlastních výrobků a služeb 14 418 766 13 549 629
Čistý zisk za účetní období
po zdanění 3 464 574 3 377 000
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |