úvod
homepage

Budějovický Budvar, n.p. dosáhl v roce 2006 nárůstu prodeje i zisku vytisknout článek

Přidáno: 30. dubna 2007  •  Autor:
průměrné hodnocení Hodnocení: 0 hodnotících Hodnotících: 0 počet zobrazení Zobrazeno: 8625x
V roce 2006 dosáhl Budějovický Budvar, n. p. ve dobrých výsledků. Hrubý zisk se meziročně zvýšil o 15 % na celkových 267,2 milionů Kč. Vlastní kapitál podniku byl navýšen o 7 % na 3,788 miliardy Kč. Výstav piva se v porovnání s rokem 2006 zvýšil o 5 % a dosáhl 1,152 milionu hektolitrů. Mezi domácími výrobci potvrdil Budějovický Budvar svou pozici mezi třemi největšími producenty. Na tuzemské výrobě se Budějovický Budvar podílí 5,8 %. Velmi úspěšný byl export piva, který se meziročně zvýšil o 8%. Budějovický Budvar vyvezl do 50 států celkem 555 000 hl piva, což je nejlepší výsledek během 112 let existence pivovaru. Budějovický Budvar je dnes třetím největším exportérem piva z České republiky. V segmentu ležáků mu patří dokonce druhé místo a jeho podíl na exportu ležáků činí 20,2 %. Mezi exportními destinacemi je Budějovický Budvar dlouhodobě nejúspěšnější v Německu, Velké Británii, na Slovensku, v Rakousku a v Rusku. Na těchto klíčových trzích zaznamenal celkový meziroční nárůst prodejů o 8,4 %.

„S výsledky roku 2006 jsme vcelku spokojeni. Zvýšili jsme zisk i prodej a pozitivní vývoj pokračuje i v letošním roce. Za největší úspěch osobně považuji meziroční nárůst našeho tuzemského prodeje o 3,3%, který je téměř dvojnásobný oproti růstu domácího trhu. Výborně si vedl tmavý ležák s meziročním zvýšením o 56% a také nealkoholické pivo, kterého jsme prodali o 43% více,“ komentuje výsledky Ing. Jiří Boček, ředitel Budějovického Budvaru, n.p.

Kromě celkového zlepšení hospodářských výsledků a zvýšení prodeje bylo v Budějovickém Budvaru loni dokončeno několik významných projektů, které v letošním roce podpoří další rozvoj podniku. Patří sem zejména vývoj nové značky výčepního piva Pardál, které je významným rozšířením nabídky Budějovického Budvaru a otevírá mu cestu do zcela nového spotřebitelského segmentu. Podařilo se připravit významné exportní smlouvy s americkým pivovarem Anheuser – Busch a společnostmi ze skupiny dánského pivovaru Carlsberg ve Finsku, v Chorvatsku a ve Švédsku. Budějovický Budvar také úspěšně ukončil několik známkoprávních sporů (Čína, Finsko, Portugalsko aj.).

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání