Budějovický Budvar loni vyvezl nejvíce piva ve své historii
„V roce 2006 jsme dosáhli výrazného nárůstu prodeje na našich nejdůležitějších exportních trzích – tedy v Německu, Velké Británii, na Slovensku a v Rakousku. Výsledků si ceníme o to více, že v těchto zemích je mimořádně tvrdá konkurence a poptávka po pivu tam stagnuje nebo dokonce mírně klesá,“ říká Ing. Robert Chrt, obchodní ředitel Budějovického Budvaru.
Prodej v Německu dosáhl hranice 190 000 hl, což znamená meziroční zvýšení o 5%. Výsledky v Německu příznivě ovlivnila změna struktury distribuce přes vlastní dceřinou společnost Budweiser Budvar Importgesellschaft mbH v celém Německu po ukončení sporů s bývalými importéry.
Značka Budweiser Budvar má vynikající jméno ve Spojeném království. Svědčí o tom i její letošní zařazení do prestižního seznamu módních značek „CoolBrands“, jako jediného českého výrobku. Celkem se v Británii prodalo 106 000 hl, což znamená meziroční zvýšení o 11%. Na vynikajícím výsledku v Británii se podílela především vynikající práce dceřiné společnosti Budweiser Budvar UK Limited. Ve Spojeném království došlo loni také k výraznému meziročnímu nárůstu točeného ležáku Budweiser Budvar o 25%. Točený Budweiser Budvar si dnes zákazníci mohou objednat již ve více než 1200 britských restauracích.
Výsledky v Německu a Velké Británii jsou o to cennější, že celková poptávka po pivu tam dlouhodobě pomalu klesá. „Ukazuje se, že naše strategické rozhodnutí prodávat pivo na těchto trzích prostřednictví vlastních dceřiných společností bylo správné,“ říká Petr Samec, PR manažer Budějovického Budvaru.
Na Slovensku, které je třetím nejdůležitějším exportní trhem Budějovického Budvaru, byl dosažen nárůst o 10% (prodej 60 000 hl). Ležák Budweiser Budvar dále posílil svou pozici nejprodávanějšího dováženého prémiového ležáku v Rakousku a s velkým odstupem porazil ostatní česká piva v tomto segmentu trhu. Na náročném Rakouském trhu se prodalo 45 000 hl, což je o 23% více než v roce 2005. Na výsledcích v Rakousku se podílely hlavně změny v systému distribuce zahájené již v roce 2005 a zejména vynikající práce importéra - firmy Kolarik & Buben GmbH. Kolarik & Buben je nejstarším obchodním partnerem Budějovického Budvaru a spolupráce s ním trvá již od roku 1926. Rodina Kolarik vlastní mimo jiné i vyhlášenou vídeňskou restauraci Schweizerhaus (www.schweizerhaus.at) – největší restauraci na světě, která nabízí točený ležák Budweiser Budvar.
Nárůst prodejů byl dosažen i v řadě dalších zemích. Budějovický Budvar vyváží pivo i do velmi exotických zemí – například do Austrálie, na Nový Zéland, do Hong-Kongu nebo do Mongolska.
K nárůstu exportu přispěl také tmavý ležák. V roce 2006 bylo vyvezeno přes 10 000 hektolitrů tohoto typu piva do 13 států. Export tmavého ležáku byl zahájen až v průběhu roku 2005 a byl meziročně téměř 5x vyšší.
Celkový výstav piva v Budějovickém Budvaru v roce 2006 činil 1 151 000 hl. To znamená meziroční zvýšení o 5%. K nárůstu prodejů o 3% došlo i v tuzemsku. Export se na celkové produkci pivovaru podílel ze 48%.
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |