Pivo Březňák má nové logo a etiketu
Velké Březno, 9. ledna 2007 – Pivo Březňák z pivovaru Velké Březno na Ústecku přichází s novým logem a novou etiketou pro pivní lahve. „Základní motiv, tedy výraznou bodrou tvář známé velkobřezenské postavy Victora Cibicha jsme nejen zachovali, ale ještě posílili. Na druhé straně jsme však etiketu přizpůsobili současným trendům,“ řekl marketingový manažer značky Březňák Jan Sedláček.
Na novém logu a nové etiketě tak ojedinělý symbol přednosty stanice Victora Cibicha vyniká více než na předchozích vyobrazeních. „Chceme tím zdůraznit, že tradice a s ní spojený klasický způsob výroby a tradiční chuť piva Březňák je pro nás stále důležitá,“ poznamenal Sedláček.
Pro každý druh piva Březňák je připravena zvláštní etiketa. „Pro světlé výčepní je zlatavě žlutá, pro ležák vínová - bordó a pro tmavé pivo je černá,“ uvedl Sedláček. Výjimečná z hlediska historie je především etiketa na tmavé pivo. „Poprvé v historii je totiž Victor Cibich vyobrazen při pití tmavého piva,“ dodal manažer značky Březňák.
Historie etikety piva Březňák je podle historika Petra Žižkovského v českém pivovarnictví zcela ojedinělá. Právě loni uběhlo 100 let od doby, kdy pivovar ve Velkém Březně začal Victora Cibicha na svých etiketách používat. „Jako jediný z fungujících domácích pivovarů má Březňák na své etiketě po celé jedno století podobiznu osobnosti, která skutečně žila,“ upozornil. Mezi několik málo výjimek patří pivovar Dačický v Kutné Hoře, který patří také do ústecké skupiny Drinks Union.
Podobizna c.a k. přednosty stanice, který loni slavil 150. výročí od narození a 90. výročí od úmrtí, byla tak populární, že ji na svých etiketách používaly a dodnes používají pivovary v mnoha zemích světa. „Jako příklad můžeme zmínit pivovary v Uruguai, Kostarice, USA či Rumunsku. Díky Victoru Cibichovi je také Březňák velmi oblíbený v sousedním Německu,“ doplnil historik.
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |